کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

وزیر خارجه بریتانیا به رژیم ایران نسبت به ادامه حمایت از تروریسم هشدار داد

21:39 - 10 آبان 1394

کوردستان میدیا: وزیر خارجه بریتانیا در یک مصاحبه‌ای اختصاصی با العربیه.نت به رژیم ایران هشدار داد که از تروریست‌ها حمایت نکند.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا به رژیم ایران هشدار داد که در صورت تداوم حمایت از تروریسم، زمینه برای کشورهای سازمان ملل جهت انجام اقدامات مستقل باز خواهد بود.

هاموند درباره روابط بازرگانی با رژیم ایران پس از امضای توافق هسته‌ای و احتمال استفاده تهران از اموالی که درپی لغو تحریم‌ها به دست خواهد آورد، گفت : می‌دانیم که عملکردهای چالشی رژیم ایران در منطقه ادامه دارد، امیدواریم با گذشت زمان و باز شدن روابط این کشور با جهان و نیز لغو تحریم‌ها، عملکردهای مختلفی از تهران را شاهد باشیم.

وی افزود: تغییر در برخوردهای ایران در یک شبانه روز اتفاق نخواهد افتاد و به زمان نیاز دارد.

وزیر خارجه بریتانیا در ادامه گفت: اگر رژیم ایران به حمایت از تروریسم ادامه دهد، زمینه برای کشورهای سازمان ملل جهت انجام اقدامات مستقل باز خواهد بود، اما با اقداماتی که علیه رژیم ایران در خصوص برنامه غیرقانونی این کشور، به اجرا گذاشتیم، متفاوت خواهد بود.

وزارت امور خارجه آمریکا در خردادماه سال جاری طی تازه‌ترین گزارش سالانه تروریسم، رژیم ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود.

در این گزارش، کشورهای ایران، کوبا، سودان و سوریه در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفته‌اند.

در گزارش فوق، حمایت رژیم ایران از حماس و حزب‌الله لبنان و رژیم بشار اسد تحت عنوان حمایت از تروریسم قلمداد شده است.