کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شعار \"مرگ بر آمریکا\" همچنان برای رژیم ایران کاربرد دارد

14:34 - 12 آبان 1394

کوردستان میدیا: در حالی که گفته می‏شد جمهوری اسلامی سردادن شعار مرگ بر آمریکا را از مناسبت‌‌های ویژه کشور حذف می‏کند، اینک دوباره این شعار را در برنامه کاری خود قرار داده است.

مسئولان و مقامات رژیم ایران همە سالە در مناسبت‌های ویژه شعار مرگ بر آمریکا را علیە این کشور سر می‌دهند کە این شعار قرار بود امسال حذف شود چرا کە بعضی از سران رژیم سردادن این شعار را پس از توافق هسته‏ای به صلاح نمی‏دانستند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری رژیم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی.بی.اس اعلام کردە بود که شعار مرگ بر آمریکا علیه مردم آمریکا نیست؛ او افزود: مردم ما به ملت آمریکا احترام می‌گذارند.

بعد از این سخنان روحانی، علی خامنه‌ای با تکیه بر نظر خمینی که گفته بود آمریکا شیطان بزرگ است، اظهار داشت: بعضی اصرار دارند این شیطان بزرگ را به شکل فرشته وانمود کنند. ملت ایران این شیطان را بیرون کرد. نباید بگذاریم که از در بیرونش کردیم از پنجره برگردد و نفوذ پیدا کند.

همچنین ۱۹۰ نمایندۀ مجلس رژیم ایران (از مجموع ۲۹۰ نماینده) با انتشار بیانیه‏ای اعلام کردند کە شعار مرگ بر آمریکا در این کشور به قوت خود باقیست و حاضر نیستند از این شعار چشم‌پوشی کنند چرا کە این شعار بە نمادی در درون کشور تبدیل شدە است.

در همین زمینە چندی پیش منابع خبری رژیم ایران اعلام کردند در تهران جشنوارە شعار مرگ بر آمریکا برگزار شد و دومین دوره جایزه بزرگ مرگ برآمریکا متشکل از عکس، پوستر، کاریکاتور، مستند و کلیپ، سروده، مقاله، وبلاگ، نرم افزار و اپلیکیشن موبایل هم زمان با پایان مذاکرات هسته‌ای و فرا رسیدن ١٦ آذر روز دانشجو، در این جشنواره برگزار شد.

حسین کاشانی‌پور رئیس ستاد برگزاری مراسم ١٣ آبان گفت: برخلاف گفته اوباما، مرگ بر آمریکا برای ما شغل و امنیت می‌آورد.

رژیم ایران سالیان مدیدی است کە شعارهایی علیە کشورهای غربی بە خصوص آمریکا را سرلوحه کار خود قرار داده و در مناسبت‌های ویژە شعارهای ستیزەجویانه و دشمن‌ستیزی را سر می‌دهند.