کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آمار کشته‌شدگان سپاه تروریست پاسداران طی یک‌ماه اخیر در سوریه به ١٠٠ تن رسید

20:54 - 12 آبان 1394

کوردستان میدیا: دو فرمانده دیگر سپاه پاسداران رژیم ایران در درگیری با نیروهای اپوزیسیون سوریه کشته شدند و تعداد کشتەشدگان این درگیری‌ها بە ١٠٠ تن رسید.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، عزت‌الـله سلیمانی و علی حسینی عالمی، دو فرمانده دیگر سپاه پاسداران رژیم در سوریه در درگیری‌ با نیروهای اپوزیسیون به هلاکت رسیدند.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه ترورسیت پاسداران، از علی حسینی عالمی به عنوان یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون نام برده است.

همچنین این خبرگزاری آخرین سمت سلیمانی در زمان حضورش در ایران را فرماندهی گردان تکاور تیپ ۴۴ حضرت قمر بنی هاشم شهرکرد عنوان کرده است.

خبرگزاری اهل بیت گزارش داده که عزت‌الـله سلیمانی در ماموریت مستشاری و در جریان عملیات انتقام سخت در سوریه کشته شده است.

تاریخ و محل کشته شدن این افراد تاکنون اعلام نشده است.

از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی تا حدود یک ماه پیش، بیش از ۶۰ نفر از اعضای سپاه‌ پاسداران رژیم ایران در درگیری‌های این کشور کشته شده بودند، اما این آمار در یک ماه گذشته به ۱۰۰ تن افزایش یافته است.

مسعود جزایری، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ایران دو روز پیش گفته بود چون نیروهای مستشاری رژیم ایران باید از نزدیک صحنه عملیاتی را مورد پیگیری قرار دهند، این امر باعث شده که در روزهای اخیر تعداد تلفات ما اضافه شود.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه تروریست رژیم ایران نیز دلیل حضور نظامی رژیم ایران در سوریه را اعتقاد رژیم بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به جبهه مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار و غرب دانسته و افزوده که بعد از او کسی را در آنجا سراغ نداریم.