کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پرواز هلیکوپترهای رژیم ایران در منطقە زردویی مردم را نگران کردە است

21:37 - 13 آبان 1394

کوردستان میدیا: مدتی است کە رفت‌وآمد نیرهای امنیتی و هلیکوپترهای رژیم در منطقه زردویی از توابع شهرستان پاوە بە بهانە کشف نفت، مردم این منطقە را نگران کردە است.

طبق گزارش رسیدە بە وب‌سایت کوردستان میدیا، طی چند روز گذشتە نیروهای سپاە پاسداران رژیم در مناطق کوهستانی ماکوان، سردانی، پالگه مر، قەلای قولی، قەلای گاوران، تاریکه، قورگ هەلدیر و سر مرەسور در رفت‌وآمد می‌باشند.

نیروهای نظامی و امنیتی رژیم بە مردم این منطقە اعلام کردەاند کە هدف از این رفت‌وآمدها کشف نفت است، اما بە گفتە برخی از منابع مطلع این فعالیت‌ها در مناطقی بیشتر شدە کە آثار باستانی دارد.

مردم ساکن این منطقە اعلام کردەاند کە نیروهای سپاە پاسداران رژیم با سیم‌خاردار این مناطق را سیم‌کشی کردە و همچنین نگهبانانی گماردەاند کە رفت‌وآمد مردم را به این محل‏ها کنترل می‌کنند.

یک منبع مطلع در این ارتباط در گفتگو با وب‌سایت کوردستان میدیا اعلام کرد کە وی شاهد بودە نیروهای رژیم دستگاە فلزیاب داشتند و در ادامە افزود، هلیکوپترهای رژیم مدام مشغول حمل و انتقال وسایل می‌باشند و نیروهای رژیم لولەهایی بە طول ١٤ متر به همراه دارند کە بعد از پرکردن این لولەها آنها را در زیر زمین پنهان نموده و سپس بە بهانە اینکە این مکان نفت نداشتە، مکان مورد نظر را ترک می‌کنند.

این منبع مطلع در ادامە افزود کە نیروهای رژیم بە کارگران اعلام کردەاند بە هیچ طریقی نباید با مردم منطقە در تماس باشند.

مردم این منطقە بر این باورند کە نیروهای رژیم مشغول حفاری‌ آثار باستانی بودە و با تاراج اشیا و آثار باستانی در صدد ضربه زدن به هویت ملی از بین بردن تاریخ و تمدن ملت کرد هستند.