کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نمایشگاه مطبوعات ایران از سوی برخی روزنامه‌های رژیم تحریم شد

15:53 - 17 آبان 1394

کوردستان میدیا: بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و نشریات از سوی روزنامەهای وابستە بە رژیم ایران و عدەای از محافظەکاران این رژیم تحریم شد.

طبق گزارشات منتشر شدە، بیست‌و یکمین نمایشگاه مطبوعات، نشریات و خبرگزاری‌ها کە با حضور ٦٠٠ رسانه، روز شنبه هفتم آبانماه ١٣٩٤ خورشیدی در تهران گشایش یافت از سوی چند رسانە وابستە به محافظه‌کاران و منتقدان حسن روحانی، رئیس‌جمهور رژیم ایران تحریم شد.

روزنامه کیهان و جوان و خبرگزاری‌های فارس و تسنیم کە از رسانەهای وابستە بە علی خامنەیی و سپاە پاسداران رژیم هشتند در این نمایشگاه شرکت نکرده‌اند.

همچنین هفته‌نامه ۹ دی و چند وب‌سایت وابستە بە رژیم ایران از جمله رجانیوز، که در نمایشگاه شرکت نکرده و آن را تحریم کرده‌اند.

خامنەای رهبر رژیم اسلامی ایران چندی پیش اعلام کرد: باید جلوی تولیدات فرهنگی مانند نمایش و مکتوبات کە با اصول ولایت فقیە همخوانی ندارد، گرفتە شود.

وی در بخشی از گفتەهای خود علنا با آزادی فرهنگی و فکر یا بە گفتە وی رهاسازی کامل فرهنگی مخالفت کردە و اعلام داشتە کە فرهنگ باید بر اساس اصول و شعارهای خمینی و انقلاب اسلامی هدایت شود.

خامنەای رهبر رژیم همچنین گفتە کە مشکل اقتصادی، مشکلی بزرگ و مهم نیست و باعث پریشانی فکر نمی‌شود، اما مشکل فرهنگی خواب از چشم می‌رباید.

این سخنان رهبر رژیم در حالیست کە حسن روحانی در زمان انتخابات از فضای آزاد سیاسی در کشور سخن می‌گفت و وعدە بهبود مطبوعات را می‌داد.

بحث از سانسور در کشور ایران از سوی رهبر رژیم در حالی انجام می‌گیرد کە بر اساس گزارش کمیتە دفاع از روزنامەنگاران نیویورک، رژیم اسلامی ایران در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی جزو هفتمین کشور سانسورکنندە در جهان بە شمار می‌رود و این تهدید جدی برای مطبوعات در این کشور است.

طی گزارشی کە از سوی دامەزراوەی فریدم هاوس کە بر وضعیت آزادی رسانەها نظارت می‌کند، رژیم ایران در میان ١٩٧ کشور جهان رتبە ١٩٠ دارد و در فهرست کشورهایی چون بلاروس، کوبا، ترکمنستان، ازبکستان، کردە شمالی، گینە استوایی و اریترە قرار دارد.