کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حکم عجیب حبس نامعین برای جیسون رضاییان صادر شد

15:09 - 2 آذر 1394

کوردستان میدیا: جیسون رضاییان، روزنامه‌نگار ایرانی ـ آمریکایی در اقدامی عجیب، به حبس نامعین محکوم شده است.

جیسون رضاییان در تاریخ ٣١ تیرماه ١٣٩٣ در تهران دستگیر شد. وی در آمریکا متولد و بزرگ شده است. رضاییان هم اکنون به مدت ١٧ ماه است که در ایران به اتهام جاسوسی بازداشت گردیده است.

پس از توافق هسته‌ای میان کشورهای غربی و جمهوری اسلامی ایران، تصور می شد که نامبرده در ادامه‌ی آن توافق آزاد شود.

اما در آخرین اظهارات مسئولان دستگاه قضایی ایران، حکم جیسون رضاییان پس از ١٧ ماه بازداشت قطعی شده است. حکم دستگاه قضایی ایران درباره‌ی این زندانی نامشخص و نامعین است.

آسوشیتدپرس در گزارشی از تهران نوشت: تلویزیون دولتی ایران روز یکشنبه اعلام کرد جیسون رضاییان، روزنامه‌‏نگار واشنگتن پست در پی محکومیت ماه گذشته به اتهاماتی از جمله جاسوسی، به حبس نامعین محکوم شده است.

غلامحسین محسنی اژه‏‌ای، سخنگوی قوه قضاییه خبر محکومیت رضاییان را اعلام کرد . وی گفت: به طور خلاصه، این یک محکومیت حبس است.

آگاهان سیاسی بر این باورند که این حکم، حکمی کاملاً سیاسی و نوعی گروگانگیری قانونی است و به چگونگی توافق ایران و آمریکا در این رابطه بستگی دارد. مسئولان رژیم جمهوری اسلامی پیشتر اعلام کرده بودند، اگر آمریکا زندانیان ایرانی وابسته به رژیم جمهوری اسلامی را که در زندان‌های آمریکا هستند، آزاد نماید، ما هم زندانیان آمریکایی حبس شده در ایران را آزاد خواهیم کرد. بدین ترتیب حکم صادره برای جیسون رضاییان به زمان توافق آمریکا و ایران رابطه دارد و اگر این دو کشور درباره‌ی زندانی‌هایشان به توافق برسند، جیسون رضاییان آزاد خواهد شد.