کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نخستین کنفرانس علویان مخالف رژیم اسد در سوریه برگزار شد

16:09 - 2 آذر 1394

کوردستان میدیا: روز یکشنبه ١ آذرماه ١٣٩٤ نخستین کنفرانس علویان مخالف رژیم بشار اسد برگزار شد. رهبران علویان در این کنفرانس رسماً تأسیس نخستین سازمان سیاسی علویان سوریه تحت عنوان فردای سوریه را اعلام نمودند.

بر اساس گزارشات منتشره، برگزارکنندگان این کنفرانس اعلام نمودند که این نخستین تشکل سیاسی مخالفان اسد است که رسماً نمایندگی علویان سوریه را بر عهده دارد و برای بسیج و سازماندهی علویان سوریه برای مشارکت در تحولات آینده این کشور تلاش می کند.

سیاسیون شناخته شده‏ی این سازمان اعلام نمودند که آنان می‏توانند دوشادوش سایر نیروهای اپوزیسیون در آینده‏ی این کشور به ایفای نقش بپردازند، آنان همچنین اعلام کردند که ما از بدو آغاز جنگ و ناآرامی در سوریه، تلاش نموده ایم که میان آینده‏ علویان سوریه و آینده‏ بشار اسد که دستش به خون سیصد هزار شهروند سوری آلوده است، تمایز قائل شویم.

فواد حمیره، نویسنده مشهور سوری و یکی از مخالفان علوی بشار اسد که به عنوان رئیس سازمان فردای سوریه انتخاب گردیده است، طی بیانیه ای خطاب به علویان سوریه اظهار داشت: این ادعای رژیم بشار اسد که می گوید پس از سرنگونی حکومت اسد، تمامی علویان سوریه کشتار می شوند، عاری از حقیقت است و هیچ یک از مخالفان رژیم بشار اسد با کشتار جمعی علویان موافق نیستند و سرنگونی حکومت اسد، بیش از هر گروهی به نفع علویان سوریه است.