کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم سالگرد قتل فروهرها جلوگیری نمودند

20:25 - 2 آذر 1394

کوردستان میدیا: نیروهای امنیتی رژیم، از برگزاری مراسم یادبود داریوش فروهر و پروانه اسکندری ممانعت کردند.

گزارش‏های منتشر شده حاکیست که نیروهای امنیتی با مسدود کردن کوچه محل برگزاری مراسم، از حضور مردم در مراسم یادبود هفدهمین سالروز کشته شدن داریوش و پروانه فروهر جلوگیری کردند.

در همین رابطه، پرستو فروهر،‌ دختر داریوش فروهر و پروانه اسکندری، روز یکشنبه در گفتگو با رادیو فردا از ممانعت مسئولان امنیتی از برگزاری مراسم سالگرد پدر و مادرش در خانه آنها در تهران خبر داد.

اجازه ندادن به خانواده فروهرها برای برگزاری مراسم هفدهمین سالگرد ترور آنان در حالیست که به گفته پرستو فروهر، در گذشته ممنوعیت برگزاری این مراسم از سوی نیروهای امنیتی ابلاغ می‌شد،‌ لیکن این بار تا آخرین لحظه هیچ‌گونه اطلاعی درباره منع برگزاری این مراسم اعلام نشده است.

داريوش فروهر، رهبر حزب ملت ایران و همسرش پروانه اسکندری، در مورخه اول آذرماه سال ۱۳۷۷ در منزلشان در تهران به وسیله ضربات چاقو به قتل رسیدند. قتل آنها سرآغاز قتل شماری از روشنفكران و دگراندیشان ايرانی بود كه به قتل‌هاى سیاسی زنجيره‌اى معروف شد و به گفتهٔ برخی منابع با صدور فتوی توسط روحانیون بلندپایه و پرسنل وزارت اطلاعات در زمان وزارت اطلاعات “علی فلاحیان” و “دری نجف آبادی” صورت گرفت.

گفتنی است که در آن زمان، حزب دمکرات کردستان ایران با صدور بیانیه‌ای، قتل فجیع داریوش فروهر و پروانه اسکندری را محکوم کرده بود.