کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سرقت ٤٨٠٠ میلیارد تومانی آثار تاریخی، تازه ترین شاهکار رژیم

15:02 - 3 آذر 1394

کوردستان میدیا: برگ جدیدی از تاراج و تخریب آثار تاریخی ایران در دوران احمدی نژاد رو شد.

سایت حکومتی تابناک به نقل از عبدالناصر میرچی، مدیرکل میراث فرهنگی رژیم در استان البرز از مفقود شدن حدود ٤٨ هزار اثر تاریخی و نسخه خطی در پی انتقال معاونت میراث فرهنگی کشور به شیراز در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد خبر داده است.

اسدالله درویش امیری، معاون امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی رژیم نیز با اشاره به ارزش نسخ خطی که در کتابخانه مرکزی این سازمان نگهداری می‌شود، تأکید کرد: متأسفانه پس از این انتقال، کتب تاریخی و نسخ خطی در گونی برنج و کارتن در زیرزمین ساختمان محل استقرار معاونت میراث نگهداری می‌شد... و طعمه حشرات، موش‌ها و همچنین رطوبت شده و آسیب جدی دیدند و البته متذکر شد که پس از بازگشت این اسناد به تهران ظرف مدت سه ماه توسط ٥٠ کارشناس صحاف مورد ترمیم قرار گرفتند.

هرچند که اظهارات معاون امور حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رژیم، سخنان مدیرکل میراث فرهنگی البرز را مبنی بر مفقود شدن این آثار تأیید نمی کند و حتی از بازگشت این نسخ به تهران، ترمیم و حفظ این کتب سخن به میان آورده، ولی گزارش ها حاکی از آن است که بخشی از این نسخ که همان ٤٨ هزار نسخه باشد، هیچ گاه به تهران باز نگشته اند.

به گفته کارشناسان آثار تاریخی، اگر قرار بر فروش این آثار به قیمت متوسط ١٠٠ میلیون تومان برای هر اثر و نسخه تاریخی باشد، می توان از یک سرقت بزرگ ٤٨٠٠ میلیارد تومانی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد سخن گفت.