کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آمریکا واحدهای عملیات زمینی خود را به سوریه می‌فرستد

16:02 - 3 آذر 1394

کوردستان میدیا: آمریکا قصد دارد ده‌ها نیروی عملیات ویژه را به سوریه بفرستد. یک مقام دولت آمریکا با اعلام این خبر گفت که این نیروها به‌زودی در سوریه خواهد بود. این نیروها قرار است به شبه‌نظامیانی که در شمال سوریه علیه نیروهای دولت اسلامی (داعش) مبارزه می‌کنند، آموزش و مشاوره بدهند.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، اواخر ماه اکتبر اجازه داد تا حدود ۵۰ نیروی عملیات ویژه در شمال سوریه مستقر شوند. این نیروها بدون مشارکت در عملیات نظامی، نقش مشاوره و برنامه‌ریزی را بر عهده خواهند داشت.

در صورت استقرار نیروهای عملیات ویژه در سوریه، این اولین حضور رسمی نیروهای زمینی ارتش آمریکا در خاک سوریه به حساب می‌آید. این نیروها قرار است به ائتلافی متشکل از نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق و برخی عرب‌ها از جمله ارتش آزاد سوریه و همچنین مسیحیان سوریه کمک کنند.

گفته می‌شود که این نیروها موفق شده‌اند در دو هفته گذشته بیش از هزار کیلومتر مربع را از تروریست‏های داعش بازپس بگیرند. در جریان این عملیات حدود ۳۰۰ تروریست داعش کشته شده‌اند.

به گفته مقامات آمریکایی در حال حاضر تمرکز بر روی دسترسی نیروهای داعش به مرز سوریه با عراق است تا ارتباط میان دو شهر رقه در سوریه و موصل در عراق قطع شود.

از سوی دیگر دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا نیر روز دوشنبه (۲۳ نوامبر/ ۲ آذر) در پاریس گفت، بریتانیا باید همراه با فرانسه و دیگر شرکا به مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه حمله نظامی کند.

کامرون همچنین افزود، برای شکست دولت اسلامی برنامه فراگیری دارد که آن را همین هفته به پارلمان ارائه خواهد داد.