کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نماینده مجلس رژیم: نقض حقوق بشر و تروریسم، مثل قضیه هسته ای نیستند که از آنها بگذریم

16:12 - 4 آذر 1394

کوردستان میدیا: یک نماینده مجلس رژیم ایران می گوید، اگر هر کدام از اعضای ۱+۵ بخواهند، به هر بهانه‌ای اعم از حقوق بشر یا تروریسم پوشش تحریم برای ما ایجاد کنند، برجام را می‌شوییم و کنار می‌گذاریم.

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رژیم در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به رأی مثبت آمریکا و انگلیس به دو قطعنامه حقوق بشری علیه رژیم ایران در کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی هیچ گاه در تعریف موضوع تروریسم و حقوق بشر با غربی‌ها به تفاهم نمی‌رسد؛ اما موضوع هسته ای، چارچوب و قواره علمی و فنی خودش را دارد که بر اساس آن مذاکره می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مصوبه مجلس برای اجرای مشروط برجام نیز آمده است که اگر به هر بهانه ای اعم از تروریسم یا حقوق بشر، تحریم علیه ایران وضع شود، این زمینه خوبی خواهد بود که ما به جای اول برگردیم و برجام را بشوییم و کنار بگذاریم.

در گزارش دیگری عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه رژیم ایران که برای شرکت در نشستی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین رفته است، سوم آذر ماه به خبرنگاران گفت تهران انتظار دارد توافق اتمی با شش قدرت جهانی تا اوایل ماه ژانویه پیش‌رو (دو ماه دیگر) وارد مرحله اجرایی شود.

بنا بر گزارش‌ها، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قرار است در میانه ماه دسامبر (سه هفته دیگر) برای مذاکره در مورد ارزیابی این نهاد از پی‌ام‌دی (ابعاد احتمالا نظامی) و برنامه اتمی ایران تشکیل جلسه دهد.