کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هیأتی از سازمان NAOS نروژ از دفتر سیاسی حزب دمکرات دیدار نمود

13:55 - 11 آذر 1394

کوردستان میدیا: هیأتی از سازمان NAOS نروژ به سرپرستی Jon Ole Martinsen از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار نمود و از سوی هیأتی از حزب دمکرات به سرپرستی محمد نظیف قادری، عضو دفتر سیاسی حزب مورد استقبال قرار گرفت.

بر اساس خبر رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، روز دوشنبه ٩ آذرماه ١٣٩٤ خورشیدی هیأتی از سازمان NAOS نروژ که یک سازمان غیردولتی مسئول در امور پناهندگان می‌‏باشد، به سرپرستی Jon Ole Martinsen از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار نمود.

در این دیدار، هیأت نروژی به تشریح وضعیت پناهجویان کرد از بخش های مختلف کردستان و کسب اطلاع از وضعیت پناهجویان و دفاع از حقوق آنان در مجامع و محافل بین المللی به ویژه در اداره امور پناهندگان نروژ پرداختند.

در همین ارتباط، سؤالاتی در رابطه احزاب و جریانات سیاسی کردستان ایران و چگونگی مبارزه و فعالیت و نحوه‌‏ی حمایت از اعضا و هواداران آنها و سیاست‏‌های رژیم جمهوری اسلامی در قبال فعالان سیاسی و مدنی و نوع رفتار و برخورد رژیم جمهوری اسلامی از محمد نظیف قادری مطرح نمود.

سپس آقای قادری در رابطه با هر یک از موضوعات مطرح شده توسط هیأت میهمان به طور مستند و به تفصیل توضیحاتی ارائه نمود.

در این رابطه، آقای قادری به تشریح سیاست ضد بشری جمهوری اسلامی ایران و تداوم فشار بر فعالان سیاسی و مدنی و بازداشت، شکنجه و اعدام آنان و نقض حقوق بشر در تمامی عرصه‏‌ها اشاره نمود و توضیحاتی در این زمینه ارائه نمود.

ایشان در ادامه سخنان خود به ویژه به تشریح سیاست سرکوب مبارزان ملیت‏‌های ایران از جمله ملت کرد، زنان آزادیخواه و شخصیت‏‌های مذهبی و افزایش اعدام‌‏ها پس از روی کار آمدن حسن روحانی پرداخت.

هیأت نروژی در خاتمه این دیدار تأکید نمودند که در آینده به گونه ای جدی‌تر و مفصل‌تر با نمایندگی‌‏های حزب دمکرات کردستان ایران در اروپا در ارتباط خواهند بود.

12732.jpg

12734.jpg