کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دیدار حزب سوسیالیست کردستان ترکیه از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات

12:56 - 19 آذر 1394

کوردستان میدیا: در دیدار هیأت‌های حزب سوسیالیست کردستان ترکیه و حزب دمکرات کردستان ایران، اوضاع و تحولات بخش‌های چهارگانه‌ی کردستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

روز سه‌شنبه ١٧ آذرماه ١٣٩٤ خورشیدی، هیأتی از حزب سوسیالیست کردستان ترکیه به سرپرستی مسعود تک، دبیرکل و حضور جمعی از اعضای رهبری این حزب از مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دیدار نمود و از سوی محمد نظیف قادری، عضو دفتر سیاسی و مسئول دبیرخانه‌ و جمعی از اعضای دفتر سیاسی حزب به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

در این دیدار دوستانه، هیأت حزب دمکرات ضمن خیر مقدم صمیمانه به هیأت حزب سوسیالیست، مراتب احترام و درودهای مصطفی هجری، دبیرکل حزب را به آنان ابلاغ نمود.

سپس وضعیت ملت کرد و اوضاع سیاسی هر یک از بخش‌های کردستان و به ویژه اوضاع در کردستان ترکیه پس از انتخابات پارلمانی اخیر و روند صلح در این کشور و موانع موجود بر سر راه این روند و چگونگی آغاز مجدد مبارزه و فعالیت حزب سوسیالیست کردستان ترکیه در داخل کشور ترکیه پس از بازگشت مسعود تک به این کشور به تفصیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین آقای محمد نظیف قادری توضیحات مفصلی در رابطه با وضعیت ملت کرد در کردستان ایران و فعالیت‌های حزب دمکرات کردستان ایران در سال ١٣٩٤ ارائه نمودند. تحلیل جنگ با داعش و رقابت‌ها و منازعات سیاسی کشورهای شرکت‌کننده در این جنگ، اهداف روسیه از مشارکت در جنگ علیه داعش، سیاست ترکیه مبنی بر اعزام نیرو به منطقه‌ی موصل و تأثیرگذاری آن بر کردستان سوریه و اقلیم کردستان عراق و وظایف سیاسی و ملی گروه‌ها و سازمان‌های مختلف کرد، از دیگر محورهای بحث در این دیدار بودند.

هیأت‌های هر دو حزب دوست بر این باور بودند که اوضاع و شرایط حساس کنونی بیش از هر زمان دیگری این ضرورت را ایجاب نموده است که ملت کرد یکدل و یکصدا و با گفتمانی مشترک از مسأله‌ی ملی خود دفاع کند تا در این تحولات سیاسی بتواند آرمان‌ها و اهداف دیرینه‌اش را برآورده نماید.

در خاتمه‌ی این دیدار نیز طرفین بر ضرورت تداوم و تحکیم روابط و همکاری‌های دوستانه‌ی فیمابین تأکید نمودند.

12789.jpg

12790.jpg