کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تلگرام در ایران فیلتر شد

21:27 - 1 دی 1394

کوردستان میدیا: حدود یک ماه پس از مهلت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به پیام‌رسان تلگرام برای تبعیت از قوانین ایران، این پیام‌رسان در ایران فیلتر هوشمند شد.

روزنامه شهروند، روز سه شنبه اول دی‌ماه، در گزارش خود نوشت که کاربران تلگرام برای ارسال بعضی از پیام‌هایی که به نظر می‌رسد در آن‌ها واژگان یا عبارت‌های مشمول فیلترینگ وجود دارد با محدودیت مواجه می‌شوند و پیام‌های واجد این کلمات را نمی‌توانند برای افراد دیگر ارسال کنند یا در گروه‌ها به اشتراک بگذارند.

براساس این گزارش، کاربران تلگرام پس از ارسال برخی پیام‌ها، پیامی به این مضمون دریافت می‌کنند که با توجه به محدودیت‌های داخلی کشور شما امکان ارسال این پیام وجود ندارد.

در ماه‌های گذشته نیز دسترسی به شبکه اجتماعی تلگرام در تلفن‌های همراه ایران با اختلال روبه‌رو شده و شایعه مسدود شدن آن نیز مطرح شده‌ بود، اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محدودیت یا فیلتر شدن این پیام‌رسان را تکذیب کرده است.

این در حالی است که داوود زارعیان، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، روز چهارشنبه ۲۹ مهر، فیلترینگ هوشمند پیام‌رسان تلگرام را تأیید کرد و گفت این کار به دلیل جلوگیری ازسوءاستفاده‌ها در فضای مجازی است.

چندی پیش کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که مسئولیت فیلترینگ وب سایت‌ها در ایران را دارد، اعلام کرده بودند که اگر پیام‌رسان تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم جهت تبعیت از قوانین و مقررات رژیم جمهوری اسلامی ایران را به عمل نیاورد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران پیام‌رسان تلگرام فیلتر خواهد کرد.