کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

توقیف کشتی ایرانی حامل مواد مخدر

15:16 - 2 دی 1394

کوردستان میدیا: روز سه‌شنبه امارات متحده عربی از توقیف یک کشتی ایرانی خبر داد که خدمه‌ی کشتی و دو تن دیگر از اتباع ایران تلاش داشتند تا با کشتی مقدار زیادی مواد مخدر را از طریق بندر خالد در امارت شارجه قاچاقی وارد کشور کنند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در این کشتی ١١.٥ کیلوگرم حشیش و ١٤٢ هزار و ٧٢٥ قرص مخدر که در بشکه‌های روغن خودرو جاسازی شده بود، کشف شده است.

مأموران اماراتی همچنین ١٠ شخص از جمله دو تن را که برای ورود غیر قانونی به امارات در مخزن توازن کشتی پنهان شده و در نتیجه‌ی کمبود اکسیژن دچار بی‌حسی شده بودند، دستگیر کردند.

در گزارش خبرگزاری امارات با استناد به صورت ‌جلسه‌ی مواد کشف‌شده آمده است، پس از آنکه این کشتی و سرنشینان آن مورد سوءظن قرار گرفتند، به دنبال تفتیش دقیق، ١١.٥ حشیش و ١٤٢ هزار و ٧٢٥ قرص مخدر که در کشتی جاسازی شده بود، کشف شده است
در این گزارش آمده است، پس از بازجویی از ناخدا و خدمه‌ی کشتی، متهمان اعتراف کردند که مواد کشف‌شده را بنا به سفارش یک تاجر در ایران برای تحویل دادن به شماری از توزیع‌کنندگان در کشور امارات با خود حمل می‌کردند.

شایان ذکر است که سپاه پاسداران خود یکی از بزرگترین باندهای مافیایی قاچاق مواد مخدر در جهان بوده و قاچاق مواد مخدر از مهمترین منابع درآمدی سپاه می‌باشد.