کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

وقاحت تروریستی

20:52 - 17 دی 1394

کریم پرویزی

درپی اعدام یک شیخ تندروی ضد حکومت سعودی و ٤٦ تن دیگر که عربستان آنها را تروریست معرفی و یا به انگیزه تروریستی متهم کرده بود، رژیم اسلامی ایران با قدرت هرچه تمام‌تر و با عصبانیت بدان واکنش نشان داد و سران حکومتی در تمامی سطحی و با مواضع تحریک‌آمیز اقدام عربستان سعودی را محکوم کردند. مقامات حکومتی ایران تهدید کردند که این اقدام عربستان بی‌پاسخ نخواهد بود و حتی خامنه‌ای و سپاه پاسداران، عربستان را به حمله و نابودی تهدید کردند.

در ادامه‌ی چنین تهدیداتی بود که بسیجی‌ها و نیروهای وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در مشهد و تهران برای بار دیگر به کنسولگری و سفارتخانه‌ی عربستان حمله‌ور شدند و چهره حقیقی رژیم ایران را به جهانیان نشان دادند که با دنیای مترقی و انسانی ناسازگار بوده و فقط فرهنگ به آتش‌کشیدن، رعب و وحشت و سرکشی در آن حاکم می‌باشد.

به دنبال این رویداد، عربستان بهمراه چند کشور عربی، روابط خود با ایران را قطع و یا کاهش دادند و شورای امنیت سازمان ملل نیز اقدام رژیم تهران را به شدت محکوم کرد. در این زمان بود که رژیم جمهوری اسلامی متوجه شد که همچون عادت همیشگی، مواضع غیرمنطقی اتخاذ کرده و اقدامات تفرقه‌افکنانه‌اش دامن خودش را گرفته و بعد از آن همه امتیازدهی و عقب‌نشینی در پرونده‌ای اتمی برای برون‌رفت از انزوا، اکنون مجددا به دلیل مواضع و سخنان دیوانه‌وار و غیرمنطقی، به چاه انزوا افتاده است.

آنچه در این بین حائز اهمیت می‌باشد، برخی از رسانه‌های وابسته به رژیم و نزدیک به سپاه پاسداران، برای دلخوشی هوادارانشان و تهدید کردن و بی اهمیت نشان دادن موضع کشورهای عربی، به حادثه میکونوس اشاره می‌کنند ودر اوج گستاخی و وقاحت از تروریسم گذشته دفاع کرده و خود را پیروز حوادث آن موقع نشان می‌دهند.
در سال ١٣٧١، در شهر برلین آلمان، تروریست‌های جمهوری اسلامی ایران در رستورانی به نام میکونوس، دکتر شرفکندی و رفقایش را هدف گلوله قرار داده و آنها را شهید نمودند. بعد از آن رویداد، دستگاه قضایی آلمان به سراغ آمران و عاملان این فاجعه تروریستی رفت و پس از 5 سال، حکم تاریخی خود را صادر و جمهوری اسلامی را در بالاترین سطح به عنوان تروریست معرفی کرد.

بعد از این حکم، کشورهای اروپایی یا روابط دیپلماتیک خود با رژیم ایران را قطع کرده و یا به نازل‌ترین سطح کاهش دادند. بعدها که رژیم جمهوری اسلامی در برابر خواست غربی‌ها تسلیم گردید، به ویژه با تعهد به خاتمه دادن به دخالت و اقدامات تروریستی در غرب، کشورهای اروپایی روابط خود با ایران را عادی کردند.

اکنون رژیم اسلامی و نهادهای امنیتی و ترویستی‌اش، بار دیگر حوادث میکونوس را مطرح می‌کنند و با بی‌شرمی هرچه تمام‌تر، هم خود را پیروز رویداد جا می‌زنند و هم به گذشته تروریستی خویش افتخار می‌کنند.

در رویداد میکونوس، هرچند جنبش آزادخواهی کورد و حزب دمکرات ضربه‌ی سختی بابت شهادت این رهبر بزرگ تاریخی متحمل گردید اما حکم دادگاه میکونوس یک حکم تاریخی به شمار می‌رود که در یک کشور مترقی و دمکرات، جمهوری اسلامی در بالاترین سطوح، تروریست شناخته شد و به خواست غربی‌ها تن در داد و شکست بزرگی در تاریخ حاکمیت پلید ولایت فقیه محسوب می‌شود.

اینکه سپاه پاسداران و دستگاه اطلاعاتی و رسانه‌های وابسته در این مقطع زمانی، از تکرار رویداد میکونوس سخن به میان می‌آورند، تنها مگر در اوج گستاخی، تهدید به ترور و تروریست پروری نمایند و بار دیگر این نکته را به اثبات رسانند که حامی و منبع تروریسم هستند، چراکه در دادگاه میکونس پیروزی چندانی کسب نکردند تاکه امروز به تکرار آن بنازند.