کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شاهو حسینی: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد، تروریسم هم وجود دارد

14:34 - 19 دی 1394

کوردستان میدیا: نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در خارج از کشور، قطع یا کاهش سطح رابطه برخی کشورها با رژیم ایران را یک شروع جدی در راستای کوتاه کردن دست جمهوری اسلامی عنوان نمود.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، شاهو حسینی، نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در خارج از کشور طی گفتگویی با العربیه فارسی از قطع و کاهش رابطه برخی کشورها با رژیم ایران در اعتراض به حمله به سفارت عربستان در تهران استقبال کرد.

شاهو حسینی، نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در خارج از کشور، اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در حمله به سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد را به نمايندگى از حزب خود محكوم كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه برای بقای خود بحران زایی می کند و از این بحران‌ها برای سرکوب در داخل و بهانه دست درازی‌هایش در دیگر کشورها استفاده می‌کند.

وى افزود: افرادی در داخل رژیم ادعا می‌کنند که گویا این حملات کار افراد خودسر بوده است. اگر خودسر به معنی کسی است که قوانین و عرف پذیرفته شده را قبول ندارد، در این صورت خامنه‌ای و علم الهدی، امام جمعه مشهد، خود اولین افراد خودسر هستند. آنها اصولا هیچگونه قوانین انسانی و بین‌المللی را نمی‌پذیرند. چنین فکر و دیدگاهی نیز مسلماً حمله به سفارتخانه یک کشور را موجه می‌داند. چه بسا علم الهدی نیز اذعان کرد که این حمله کار افرادی انقلابی بوده است نه خودسر.

حسينى معتقد است كه این ادعای جمهوری اسلامی که مخالف اعدام فرد یا افرادی در کشور سعودی است، یک ادعای خنده دار بیش نیست. چون در واقع ایران همواره جزو سه کشور اول دنیا در رابطه با تعداد اعدام‌ها بوده است.

نماینده حزب دمکرات کردستان ایران گفت: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد، تروریسم هم وجود دارد. صدور انقلاب، یکی ازارکان اصلی جمهوری اسلامی است. با توجه به همین رکن، رژیم، در کشورهای منطقه دخالت و دست‌اندازی می‌کند و به تبع آن با واکنش این کشورها نیز مواجه می‌شود.

شاهو حسينى با استقبال از اقدام اخیر برخی کشورهای منطقه در راستای قطع یا کاهش سطح رابطه با رژیم ایران، آن را یک شروع جدی در راستای کوتاه کردن دست جمهوری اسلامی دانست ولى معتقد است كه اين اقدام کافی نیست و در این راستا لازم است که اقدامات دیگری نیز انجام شود و از تمام پتانسیل‌های موجود، برای مبارزه با جمهوری اسلامی استفاده کرد.

آقاى حسينى مى‌گويد کشورهای دمکرات و آزادیخواه که برای آزادی و دمکراسی و حقوق بشر مبارزه می‌کنند، اینک خود مورد حمله جمهوری اسلامی قرار گرفته و خطر جمهوری اسلامی نیز متوجه آنها شده است. این کشورها اما در راستای کمک و همکاری با نیروهای دمکرات اپوزیسیون، به ویژه ملیت‌های تحت ستم ایران، کوتاهی کرده‌اند. با همکاری یکدیگر مسلما خواهیم توانست در راستای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، مؤثرتر مبارزه کنیم.

وى افزود: ملیت‌های ایران و به ویژه ملت کرد، از ابتدای روی کار آمدن جمهوری اسلامی، حقوق خود را درخواست نموده، ولی با سرکوب از سوی رژیم مواجه شده‌اند. امروز، تمام ملیت‌های ایران در عرصه حضور دارند و حقوق حقه خود را طلب می‌کنند و در این راستا مبارزه می‌کنند. ما ملیت‌های تحت ستم، با توجه به درد و هدف مشترکی که داریم، ائتلافی تحت عنوان کنگره ملیت‌های ایران فدرال تشکیل داده‌ایم که گسترده‌ترین و با سابقه‌ترین ائتلاف در اپوزیسیون جمهوری اسلامی می‌باشد.