کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

با افتتاح \"دانشکده مداحی\"، چاپلوسی هم علم می‌شود

15:13 - 19 دی 1394

کوردستان میدیا: در راستای اشاعه‌ی فرهنگ مجیزگویی توسط رژیم ، تا سال آینده دانشکده مداحی در ایران راه‌اندازی خواهد شد.

رادیو زمانه به نقل از خبرگزاری حکومتی مهر گزارش داد، محمد فراهانى، رئیس سازمان بسیج مداحان، روز پنج‌شنبه، ۱۷ دی ماه در حاشیه ششمین همایش «هم‌اندیشی مداحان و ستایشگری اهل بیت» که در هتل نخل مشهد برگزار شد، گفت: یکى از مباحثى که در سال‎هاى گذشته مطرح شد موضوع تدوین شیوه‌هاى ستایشگرى اهل بیت در قالب واحدهاى آموزشى است که با توجه به آماده شدن منابع و ثبت و ضبط آنها امیدواریم تا سال ۹۶ شاهد راه اندازى دانشکده مداحى اهل بیت باشیم.

او ظرفیت پذیرش این دانشکده را در سال نخست ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت تاکنون ۴۵ هزار مداح در سطح کشور شناسایى شده‌اند که در سازمان بسیج مداحان نیز پرونده دارند.

گفتنی است، مداحان رژیم با نقل و جعل هدفمند روایات مذهبی و در پوشش مدح پیشوایان دینی شیعه، به تقدیس رهبر رژیم به عنوان وارث آنان و زمینه‌سازی برای سرکوب مخالفان و منتقدان وی می‌پردازند.

جا افتادن مداحی به عنوان یک حرفه نان و آبدار و اخیراً نیز به عنوان یک علم، ریشه در نیاز رهبر کنونی رژیم به ستایش شدن و گرد آوردن چاپلوسان و مدیحه‌سرایان پیرامون خویش داشته و مداحان سرشناس رژیم غالباً سردسته‌ گروه‌های نفوذ قدرتمند و از اراذل سابقه‌دار و سرشناس وابسته به رژیم هستند.