کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کلید روحانی در کردستان شکست

22:07 - 19 دی 1394

کوردستان میدیا: تعداد چشم‌گیری از طرفداران روحانی در همان مراحل اولیەی تعین نامزدهای مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند.

حسن روحانی که در هنگام انتخابات ریاست جمهوری وعده و وعیدهای متنوعی می‌داد و شعار می‌داد که به کلیدش می‌تواند مشکلات ایران و مردمان این سرزمین را حل و فصل کند، حالا برای خودش و تمام حامیان این حقیقت آشکار شده که کلید مورد اشاره زنگ زده بوده و توان گشایش هیچ قفلی را ندارد.

علاوه بر این برای اکثر کسانی که به روحانی رای دادند و حتی با تمام توان خود به تبلیغ برای پرداختند، این امر آشکار شده است که خود روحانی نیز به وعدەهای خود پایبند نبوده و با دادن وعدەهای توخالی به فریب افکار عمومی پرداخته است.

یکی از وعدەهای برجستەی روحانی، ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت مردمی در پروسەی سیاسی کشور بود. در کردستان ایران روحانی با انتشار اعلامیەایی ١٠ مادەایی چنان شوق و ذوقی را در میان کسانی که باور داشتند در چارچوب سیستم موجود می‌توان به اصلاحاتی دست زد، ایجاد کرد که گویی تمام مشکلات کردستان و ملت کرد با روی کار آمدن حسن روحانی ازمیان خواهد رفت.

اما در آستانەی دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمام این امیدها به باد فنا رفت و برای همه به ویژه مبلغان روحانی در کردستان ایران آشکار شد که هیچ تفاوتی مابین روحانی و رئیس جمهورهای پیشین وجود ندارد. این امر زمانی بیشتر آشکار گردید که اکثر افرادی که خود را به حضور روحانی دلخوش کرده و چشم به راه گشایش فضای سیاسی جامعه بودند در ابتدائی‌ترین مرحلەی بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای در شورای نظارت بر انتخابات استان‌ها رد صلاحیت شدند.

آنهم هنگامی که هنوز شورای نگهبان به عنوان مسئول اصلی تعین صلاحیت نامزدهای مجلس نظر خود را در مورد هیچکدام از کاندیداتورها اعلام نکرده است و پیش‌بینی می‌شود افراد بیشتری به وسیلەی این نهاد رد صلاحیت شده و از فیلتر شورای نگهبان رد نشوند.
طی دورەی اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعدادی از شخصیت‌های کردستان ایران خود را برای حضور در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردەاند. برخی از این افراد در جناح روحانی –بنام اصلاح طلبان- قرار می‌گیرند. همزمان خود حسن روحانی نیز این اجازه را نداده است افرادی که مبلغ او و دولت مطىوع‌اش بودند از فیلتر تعین شده از سوی دولت رد شوند.

انتخابات صوری دوره دهم مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه همزمان با مجلس خبرگان برگزار می‌شود.