کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یاد هفتاد ساله‌ی جمهوری کردستان در پاریس گرامی داشته شد

20:34 - 4 بهمن 1394

کوردستان میدیا: مراسمی به مناسبت دوم بهمن‌ماه، هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری کردستان در دفتر نمایندگی حکومت اقلیم کردستان در پاریس برگزار گردید.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، روز جمعه‌ دوم بهمن‌ماه، به‌ ابتکار شماری از احزاب کرد از چهار بخش کردستان و نیز شماری از سازمان‌ها و انجمن‌های مدنی کرد در فرانسه‌، به‌ مناسبت هفتادمین سالروز اعلام جمهوری کردستان در مهاباد، مراسم باشکوهی به سرپرستی دفتر نمایندگی حکومت اقلیم کردستان در فرانسه‌ در مرکز این دفتر نمایندگی واقع در پاریس برگزار شد.

این مراسم با سخنانی کوتاه از سوی دارا ابوبکر، نماینده‌ی حکومت اقلیم کردستان عراق در فرانسه‌ و یک دقیقه‌اسکوت جهت ادای احترام به شهیدان جمهوری کردستان و همه‌ی شهدای راه آزادی کردستان آغاز گردید.

سپس، خسرو عبداللهی، نماینده‌ی حزب دمکرات کردستان ایران در فرانسه‌، ضمن خوشآمدگویی به‌ شرکت کنندگان و تشکر از مسئولین دفتر نمایندگی حکومت اقلیم کردستان، طی سخنانی‌ به زبان‌های کردی و فرانسوی به‌ شرح مهمترین دستاوردهای جمهوری کردستان پرداخت.

وی در سخنان خود ، بویژه‌ بر سه‌ دستاورد بزرگ این جمهوری که‌ امروزه‌ موردقبول همه‌ی کردها می‌باشد، تأکید نمود که این سه‌ دستاورد عبارتند از : پرچم کردستان، سرود ملی کرد و نیروی پر افتخار پیشمرگه کردستان که‌ از جمهوری کردستان برای ملت کرد به یادگار مانده‌اند و به‌ نمادهای وحدت ملت کرد تبدیل شده‌اند.

خسرو عبداللهی در بخش پایانی سخنان خود به‌ پشتیبانی صادقانه‌ی کردهای ترکیه‌، عراق و سوریه‌ اشاره‌ کرده‌ و بویژه‌ از‌ نقش برجسته‌ی مبارزان بارزانی به‌ رهبری زنده‌ یاد ملا مصطفی بارزانی در خدمت به‌ جمهوری تقدیر بعمل‌ آورد و اتحاد را ضامن پیروزی قلمداد کرد.

بخش دیگری از مراسم به‌ نمایش فیلم مستندی از مراسم روز اعلام جمهوری در میدان چوارچرای مهاباد اختصاص یافته‌ بود.

این مراسم که ساعت ١٧ بعد از ظهر شروع شده‌ بود، ساعت ١٩ با پخش سرود ملی کرد پایان یافت.

در این مراسم حدود صد نفر، اعم از هیأت‌های نمایندگی احزاب کردستانی، سازمان‌های مدنی و شخصیت‌های کرد مقیم پاریس و نیز شماری از دوستان فرانسوی، شرکت کرده‌ بودند.

13438.jpg