کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

راهپیمایی \"حامیان کردستان\" در ترکیه به خشونت کشیده شد

22:31 - 14 بهمن 1394

کوردستان میدیا: حامیان کردستان و کردهای مقیم شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا در حالی که با تجمع و گردهمایی جنگ و درگیری ترکیه در شهرهای کردنشین را محکوم می کردند که با یورش پلیس و نیروهای امنیتی مواجه شد. پلیس و نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور و بمب گازی به راهپیمایان یورش بردند و روزنامه نگاران و گزارشگران هم از هجوم نیروهای دولتی در امان نماندند. جوانان معترض در مقابل دست به مقاومت زدند بطوری که تا پاسی از شب ادامه داشت.

به گزارش خبرگزایها، تجمع و گردهمایی حامیان کردستان و کردهای مقیم شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا با یورش پلیس و نیروهای امنیتی مواجه شد. چندین تن از معترضان به دولت هم دستگیر شدند.

راهپیمایی اعتراضی شهروندان آنکارا نیز با هدف محکوم کردن حمله های ترکیه به شهرهای کردنشین برگزار شد که صدها نفر در راهپیمای شرکت کردند و در راهپیمایی سخنگوی ه د پ اعلام کرد که جنگ تنها به کشته شدن کرها به اتمام نمیرسد از هر دو طرف کشته میشوند و هر چه پیش میرود تنش میان طرفین بیشتر میشود.

از سویی دیگر در شهر ازمیر هم عضو سازمان آشتی در ازمیر و حامیان کردها به خیابان آمدند و با هدف اعلام حمایت و همبستگی خود با مقاومت مردمی در شهرهای کردستان اقدام به برگزاری راهپیمایی کردند.

مدتی است که جنگ و درگیری در بین ارتش ترکیه و نیروهای پ ک ک شروع شده و تا به حال چندین نفر از نیروهای طرفین کشته شده اند و بیشتر از ٣٨٠ نفر مردم بی دفاع هم در این جنگ کشته و ٧٥٠ نفر هم زخمی و هزاران نفر هم بیخانمان و پناهنده شده‌اند.