کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سیزدە عضو سپاە تروریستی پاسداران در سوریه بە هلاکت رسیدند

15:43 - 15 بهمن 1394

کوردستان میدیا: سیزدە عضو سپاە پاسداران رژیم ایران در جنگ و درگیری‌‌های سوریه کشتە شدند.

بر اساس گزارشات منتشرە، روز چهارشنبه چهاردهم بهمن ماە ١٣٩٤ خورشیدی، ١٣ پاسدار رژیم بە هلاکت رسیدند.

در میان کشتەشدگان سرتیپ پاسدار محسن قاجاریان فرماندە تیپ ٢١ زرهی امام رضای نیشابور کە یکی از فرماندهان ارشد سپاە پاسداران است، بە چـشم می‌خورد.

خبرگزاری فارس وابستە بە سپاه تروریستی پاسداران، هویت شش تن از این کشتەشدگان را رحمان پایی، ایمان آذربویه، رضا عادلی، محسن کولابادی، احمد الیاسی و احمد امجدی اعلام کرده است.

همچنین، خبرگزاری تسنیم نیز هویت شش نفر دیگر را حبیب رحیمی‌منش، محمود اسکندری، مصطفی خلیلی، حسن رزاقی، سعید علیزاده و حامد کوچک‌زاده اعلام کرده است.

این ١٣ عضو سپاە در شکست محاصرە‌ی دو روستای شیعەنشین استان حلب سوریه کشتە شدەاند.

ایران می‌گوید بقای بشار اسد در قدرت، خط قرمز رژیم تهران در سوریه است.

از زمان آغاز درگیری‌های سوریه، نیروهای سپاه پاسداران و بسیجی‌های رژیم ایران تحت عنوان مدافعان حرم زینب در کنار نیروهای سرکوبگر بشار اسد، نقشی اساسی در کشتار مردم بی‌گناه ایفا کردەاند.

نیروهای سپاه و بسیج رژیم ایران در قالب گروه‌هایی همچون گردان فاطمیون و یا تحت عناوینی همچون دفاع از حرم حضرت معصومه به منظور دفاع از رژیم بشار اسد در سوریه حضور یافته و در کنار نیروهای رژیم سوریه اقدام به کشتار شهروندان و غیرنظامیان و سرکوب مخالفان می‌کنند.

سی‌ان‌ان در این ارتباط گزارشی مستند منتشر نمود که در آن عنوان شدە است شهروندان افغانی ساکن ایران، از سوی رژیم ایران تحت آموزش قرار گرفتە و با مبلغ ماهیانه ٥٠٠ دلار در سوریه با مخالفین بشار اسد می‌جنگند.

گردان فاطمیون از اعزام‌شدگان ایرانی و افغانی تشکیل شدە است.