کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حداد عادل: دشمن می‌خواهد انتخابات را در ایران مهندسی کند

15:52 - 17 بهمن 1394

کوردستان میدیا: سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان نسبت به برنامه‌های دشمن برای نفوذ سیاسی به ایران از طریق انتخابات هشدار داد.

به گزارش خبرگزاریها، غلامعلی حدادعادل مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی و رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس نهم روز گذشته جمعه در گردهمایی اصول‌گرایان اصفهان گفت: دشمن می‌خواهد انتخابات ایران را مهندسی کند، آنها در نظر دارند با استفاده از وعده‌های خاص یک جریان ویژه در کشور ایجاد کنند.

خطر نفوذ دشمن مسئله‌ای است که در ماه‌های گذشته و به ویژه پس از نهایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ٥+١ از رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای شنیده می‌شود.

حدادعادل برخی مذاکرات هسته‌ای را دلیل ضعف و تسلیم ایران در برابر قدرت‌های جهانی تلقی می‌کنند و برخی دیگر نیز گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با گروه ٥+١ را راهی برای دخالت کشورهای مستکبر جهانی در کشور قلمداد می‌کنند و این همان صحبتی است که رهبری در ماه‌های گذشته از طریق به‌کار بردن کلیدواژه نفوذ مطرح کردند.

حدادعادل در اصفهان گفت: نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کمین ملت ایران است اما در این میان نفوذ سیاسی از طریق انتخابات بیش از سایرین در اولویت دشمن است.

سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان درباره چگونگی مهندسی انتخابات به وسیله دشمن توضیح بیشتری نداد اما تصریح کرد که انتخابات مجلس دهم زمینه‌ای برای حضور افرادی است که دنباله‌رو سیاست‌های رهبری هستند.

برخلاف این ادعا، اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، هیئت‌های نظارت شورای نگهبان را متهم می‌کنند که با عدم تائید صلاحیت بسیاری از داوطلبان آنها، شمار زیادی از حوزه‌های انتخاباتی را غیر رقابتی کرده و در عمل زمینه مهندسی انتخابات را آماده ساخته است.

به رغم عدم توازن قوا میان جناح‌های مختلف، حدادعادل نگران است و هشدار می‌دهد: اصول‌گرایان نباید برای رفتن به مجلس تفرقه ایجاد کنند و این را بدانید که حتی اگر همه با هم متحد شویم باز هم پیروزی در این انتخابات آسان نخواهد بود.

شورای نگهبان حتا از تائید صلاحیت بسیاری از اصول‌گرایان میانه‌رو نیز خودداری کرده است و ظاهرا آنها را به اندازه کافی دنباله‌رو سیاست‌های رهبری نمی‌داند.