کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

٩ عضو دیگر سپاە تروریستی پاسداران در سوریه بە هلاکت رسیدند

22:14 - 17 بهمن 1394

کوردستان میدیا: ٩ عضو دیگر سپاە پاسداران رژیم ایران در جنگ و درگیری‌‌های سوریه در حلب کشتە شدند.

بر اساس گزارشات منتشرە، روز جمعە شانزدهم بهمن ماە ١٣٩٤ خورشیدی، ٩ پاسدار رژیم بە هلاکت رسیدند.

در میان کشتەشدگان سە تن از فرماندهان گردان‌های سپاە پاسداران بە چشم می‌خورد.

خبرگزاری فارس وابستە بە سپاە پاسداران رژیم ایران نیز روز جمعه خبر داد که محمد علی قلی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در «یگان امنیتی» سپاه استان قم، سجاد روشنایی از فرماندهان گردان در لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب قم، علی اکبر عربی جانشین او و همچنین محمد حسین سراجی، از نیروهای این لشکر در سوریه کشته شده‌اند.

در همین زمینە، ابنا، پایگاه خبری موسوم به خبرگزاری «اهل‌بیت»، پانزدهم بهمن ماه نام هفت نفر از کشته‌شدگان پاسدار و بسیجی درگیری‌های سوریە را منتشر کرد.
در این ارتباط، علی خامنه‌ای رهبر رژیم ايران، روز جمعە شانزدهم بهمن ماه ١٣٩٤ خورشیدی، بە طور رسمی اعلام کرد کە از اسد حمایت می‌کند و از مشاركت نيروهاى سپاه پاسداران در جنگ عليه مخالفان سورى تقدير كرد.

خامنه‌اى طى ديدار با خانواده‌های کشته‌شدگان سپاه و بسيج و گروه‌هاى شبه‌نظامى شيعه در سوريه موسوم به مدافعان حرم گفته اگـر مدافعان حرم در سوریه مبـارزه نمی‌کردنـد٬ ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور... اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتان‌ها بـا اینهـا می‌جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیم.

بر اساس آخرین آمارها شمار كشته‌شدگان سپاه پاسداران و بسيج از زمان آغاز مداخله‌ی نظامی ایران در سوریه بە٧٠٠ نفر رسيده است.

چند روز قبل نیز سرتیپ پاسدار محسن قاجاریان فرماندە تیپ ٢١ زرهی امام رضای نیشابور کە یکی از فرماندهان ارشد سپاە پاسداران است، در همین درگیری‌ها کشته شده بود.

مقامات ايرانى بارها تاكيد كرده‌اند كه مداخله نظامى تهران مانع از سقوط رژیم بشار اسد شده است و همچنان به كمک هاى مالی، نظامی، تدارکاتى و تسليحاتى با هزينه‌هاى میلیارد دلارى، تحت شعار دفاع از امنیت ملی و حمایت از محور مقاومت ادامه مى دهند.