کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

صنعت ایران روزانه ١٩٠ میلیون دلار متضرر می‌شود

22:49 - 17 بهمن 1394

کوردستان میدیا: خبرگزاری حکومتی تسنیم، روز جمعه بر پایەی سخنان مدیر سازمان میراث فرهنگی ایران اعلام کرد، تحریم‌های بین‌المللی بطور میانگین روزانه ١٩٠ میلیون دلار به صنعت ایران ضرر رسانده است.

مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاحییەی هتلی در شهر سمنان، بعد از ارائەی آمار مذکور افزود: برخی افراد –که در واقع به احمدی نژاد اشاره می‌کرد- تحریم‌ها را به کاغذ پاره تشبیه می‌کردند، چرا که نسبت به هیچکدام از این حقایق آگاه نبودند.

سخنان اخیر هنگامی منتشر می‌شوند که هنوز عدەایی از مسئولین حکومتی بر این باورند که قطعنامەها و تحریم‌های بین‌المللی کاغذ پارەایی بیش نیستند. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، عطا صالحی، طی سخنانی قطعنامەهای شورای امنیت سازمان ملل را به یاوه گویی تشبیه کرده و می‌گوید: قطعنامەهای مذکور تنها بلوف‌ هستند.

جدیدترین قطعنامەی مورد بحث، بلا فاصله بعد از آزمایش موشک بالستیک عماد صادر شده است که در آن کارشناسان کمیتەی تحریم شورای امنیت، آزمایش مذکور را نقض تحریم‌های سازمان ملل محسوب کرده اند.

مردم ایران طی ١٥ سال گذشته و بعد از اجرائی شدن تحریم‌های بین‌المللی، در همەی حوزەهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و... دچار مشکلات عدیدەایی گشتەاند و همانگونه که برخی از مسئولین حکومتی به آن اشاره می‌کنند جبران این ضررها نیاز به دەها سال زمان دارد.