کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یک مقام امنیتی، انتخابات در ایران را بی‌نیاز از نظارت خارجی دانست

15:25 - 18 بهمن 1394

کوردستان میدیا: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفته که انتخابات در ایران نیازی به نظارت بین‌المللی ندارد.

به گزارش خبرگزاریها، سه نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای به رهبر رژیم اسلامی ایران و فرمانده سپاه از آنها خواستند تا روند صدور ویزا برای آنها را تسهیل کنند.

این سه عضو مجلس نمایندگان هدف از چنین درخواستی را سفر احتمالی به ایران و مشاهده‌ روند انتخابات عنوان کرده‌اند.

در همین رابطه، روز گذشته علاء‌الدین بروجردی با انتقاد شدید از درخواست نمایندگان آمریکا ، گفته است: انتخابات ایران هیچ نیازی به نظارت بین‌المللی ندارد زیرا قوی‌ترین دموکراسی منطقه را داریم و انتخابات ما در چارچوب قوانین بین‌المللی و کاملا شفاف و سالم است و آمریکایی‌ها حق ندارند چنین درخواست نابه‌جایی مطرح کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در حالی انتخابات ایران را در چارچوب قوانین بین‌المللی و کاملا شفاف و سالم توصیف می‌کند که به جز نهادهای بین‌المللی، حتی تعدادی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی چنین اعتقادی ندارند.

شورای نگهبان حتا از تائید صلاحیت بسیاری از اصول‌گرایان میانه‌رو نیز خودداری کرده است و ظاهرا آنها را به اندازه کافی دنباله‌رو سیاست‌های رهبری نمی‌داند.

دیدبان حقوق بشر درباره انتخابات در ایران اعلام کرده که چنین روندی دارای مشکلات جدی ساختاری می‌باشد و هیچ نامزد متفاوتی باقی نمی‌ماند که مردم بتوانند به آن‌ها رأی دهند.