کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جنگ و درگیری بین نیروهای اسد و رژیم ایران با اپوزیسیون این کشور ادامە دارد

21:45 - 18 بهمن 1394

کوردستان میدیا: نیروهای بشار اسد و سپاە تروریستی پاسداران ایران با حمایت حملات هوایی روسیە بە شدت استان حلب را بمباران کردە و موجب آوارگی دە‌ها هزار نفر شدەاند.

طبق گزارشات منتشرە، جنگ و درگیری در شهر حلب سوریه بین نیروهای اسد و مخالفان این رژیم با حمایت حملات هوایی روسیە و همچنین یورش شبەنظامیان شیعە‌ و سپاە پاسداران رژیم ایران، حزب‌اللە لبنان و عراق بە مرحلە‌ی تازەای وارد شدە است.

این جنگ و درگیری موجب آوارگی ده‌ها هزار ساکن شهر حلب شدە که بە مرزهای ترکیه پناە بردەاند.

بعد از دخالت‌های مستقیم روسیه در سوریه، جنگ و درگیری میان نیروهای اپوزیسیون، نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان متحد آن، داعش و واحدهای مدافع خلق ادامە دارد.

بعد از اینکە جنگ میان نیروهای سوریه و مخالفان تشدید شد، عربستان سعودی اعلام کرد کە نیروی زمینی بە سوریه اعزام می‌کند و این نیز با استقبال آمریکا روبرو شد.

از سوی دیگر مسئولان رژیم ایران موضع شدیدی نسبت بە این تصمیم عربستان در پیش گرفتە و اعلام کردەاند کە ما با نیروهای سعودی مقابلە خواهیم کرد.

نیروهای رژیم ایران مستقیماً علیە اپوزیسیون سوریه در این کشور می‌جنگند و تاکنون شماری از نیروهای سپاە پاسداران رژیم ایران در این کشور کشتە شدەاند کە خامنەای نیز بە آن واکنش نشان داد.

‌همچنین ولید المعلم وزیر خارجە‌ی سعودی گفتە کە اگر عربستان بە خاک سوریه حملە کند ما سربازان این کشور را با تابوت بە خاکشان باز می‌گردانیم.

این سخنان در حالیست کە عربستان سعودی و بحرین ١٥٠ هزار سرباز را آموزش دادە‌اند تا بە سوریە اعزام کنند.

بحران سوریه بعد از شکست کنفرانس ژنو ٣ عمیق‌تر شدە و جنگ داخلی این کشور بە مرحلە‌ی تازەای گام نهادە است.