کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جمعی از استادان دانشگاه‌های ایران خواستار عدم برگزاری انتخابات شدند

16:07 - 20 بهمن 1394

کوردستان میدیا: جمعی از اساتید دانشگا‌ه‌های ایران در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، عدم برگزاری انتخابات مجلس را پس از رد صلاحیت‌ گستردهی داوطلبان، بهتر از برگزاری انتخابات در این شرایط دانستند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، ٢٩٦ استاد و مدرس دانشگاه‌های ایران در نامه‌ای از رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی ایران خواستند که زمینه‌ی برگزاری یک انتخابات سالم، رقابتی، عادلانه و فراگیر را فراهم کند.

۲۹۶ استاد دانشگاه در نامه گفته‌اند: رد صلاحیت گسترده‌ی داوطلبان موجب دلسردی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات شده است و از رئیس جمهوری خواسته‌اند که زمینه‌ی برگزاری یک انتخابات سالم، رقابتی، عادلانه و فراگیر را فراهم کند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی درهفتم اسفندماه ١٣٩٤ همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رژیم برگزار می‌شود. شورای نگهبان بیش از پنجاه درصد از داوطلبان انتخابات مجلس و هشتاد درصد از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری را رد صلاحیت کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور و به خصوص علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از افرادی هستند که به رد صلاحیت گسترده‌ی نامزدهای انتخابات پیش رو به شدت اعتراض دارند.

شورای نگهبان صلاحیت بسیاری از داوطلبان را رد کرده است که ظاهراً آنها را به اندازه کافی دنباله‌رو سیاست‌های رهبری نمی‌داند.