کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

\"ایرانی‌ها جنگ در سوریه را هدایت می‌کنند\"

21:17 - 21 بهمن 1394

کوردستان میدیا: دو عضو دستگیر شده حزب‌الله می‌گویند: در حومه جنوبی حلب با جنگجویان ایرانی، عراقی و افغان ملاقات کردیم. آن‌ها تاکید کردند: ایرانی‌ها جنگ در سوریه را هدایت می‌کنند.

کارول معلوف خبرنگار لبنانی اعلام کرده که او و یکی از شبکه‌های تلویزیونی لبنانی از سوی شبه‌نظامیان حزب‌الله تحت فشار قرار گرفتند تا ویدیوی مصاحبه با این دو اسیر را که در شمال سوریه تهیه شده، پخش نکنند. این ویدیو، مصاحبه با محمد شعیب و حسن طه دو تن از اعضای حزب‌الله را که به دست گروه النصره اسیر شده‌اند، نشان می‌دهد.

قرار بود این مصاحبه ۳۰ دقیقه‌ای به عنوان بخشی از یک برنامه سیاسی در بیروت پخش شود اما فشارها باعث شد که تنها شش دقیقه از آن پخش شود.

در این مصاحبه طه تاکید کرد که حزب‌الله او و یارش را برای اسارت روانه کردند. او گفت: آن‌ها ما را به منطقه‌ای که امنیتش تامین نشده فرستادند و ما را در زیر بمباران رها کردند.

این دو اسیر تاکید کردند: یک شیعی در لبنان باید به حزب‌الله یا گروه امل بپیوندند. آن‌ها افزودند: تبلیغات فرقه‌گرایانه نزد ما کینه از دیگران آفریدند و ما را قانع کردند که مورد حمله قرار خواهیم گرفت و خانه‌ها و مزارهایمان منفجر خواهد شد.

این دو اسیر لبنانی اظهار کردند: تبلیغات فرقه‌ای و وضعیت معیشتی ما را به سوی حزب‌الله روانه کردند. تبلیغات فرقه‌ای و عقیدتی ما را به این گرفتاری روانه کردند.

این دو اسیر گفتند: حزب‌الله سوریه را اشغال کرده همانگونه که اسرائیل لبنان را اشغال کرده بود. آن‌ها افزودند: در حومه جنوبی حلب با جنگجویان ایرانی، عراقی و افغان ملاقات کردیم». آن‌ها تاکید کردند: «ایرانی‌ها جنگ در سوریه را هدایت می‌کنند.

این دو اسیر در پایان تاکید کردند: جنگ ما در سوریه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

دخالت‌های مکرر رژیم ایران در امور داخلی کشورهای منطقه انزجار و خشم دولت‌های خلیج به ویژه عربستان و بحرین و یمن و ...غیره را در پی داشته و هر روز بیش از پیش ترویست و تروریست‌پروری این رژیم برای کشورهای منطقه و جهان اشکار می‌شود.