کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

روحانی هم سپاه پاسداران را \"دستگاه فاسد\" خواند

20:40 - 22 بهمن 1394

کودستان میدیا: حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، روز سه‌شنبه طی سخنانی گفت:‌ وقتی می‌خواهید تولید کنید، یک دستگاه فاسدی که نمی‌خواهم نام ببرم که چگونه می‌تواند کالای قاچاق وارد کند، نمی‌گذارد کشور رشد کند، باید جلوی این فسادها را بگیریم.

بر اساس خبرها منتشره، روز سه شنبه تاریخ ٢٠بهمن ماه ١٣٩٤، حسن روحانی در افتتاحیه‌ی ١٣٨روژه عمرانی در سرتاسر ایران با اشاره به فساد و رانت ازسوی نهادها که مشکل پیش روی اقتصاد نامید و گفت، هدف دولت قدم به قدم جلوگیری و رانت‌خواری و فساد و واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی سازی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به انتقاد و ایرادهای دستگاهای نظارتی گفت: هر چند که بخواهیم در ایران نهاد نظارتی وجود دارد که تنها کارشان نشستن و ایراد و انتقاد گرفتن است.

پیشتر، درسال گذشته حسن روحانی در تجمیع با قدرت‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی با انتقاد از یک نهاد حکومتی گفته بود، اگراطلاعات، تفنگ، پول، روزنامه، خبررسانی‌ها و دیگر مظاهر قدرتی در یک نهاد جمع شود، ابوزر و سلمان فارس هم باشند، فاسد می‌شوند.

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، سخنان روحانی را به موضوع انحرافی قلمداد کرد.

رئیس پیشین قوه مجریه، محمود احمدی‌نژاد، چند سال قبل در مراسم ستاد مبارزه با کالای قاچاق، تلویحا سپاه پاسداران را به ترانزیت کالای قاچاق از اسکله‌های نامرئی متهم و آنها را برادران قاچاقچی مورد خطاب قرار داد.

بنابه آمارهای نیمه‌رسمی، حدود یک سوم اقتصاد ایران در دست سپاه پاسداران می‌باشد که معادل ٥٠ میلیارد دلار گردش مالی کشور را شامل می‌شود.