کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ايران معالجه مجروحان جنگ سوریه را هم برعهده دارد

21:03 - 24 بهمن 1394

کوردستان میدیا: به گفته رئیس بیمارستان بقیة‌الله در تهران، بیش از ١٥٠٤ نفر از مجروحان وابسته به سپاه پاسدارن و مدافع حرم در جنگ سوریه، در این بيمارستان مداوا شده‌اند.

به گزارش خبرگزای‌ها، علیرضا جلالی اعلام کرده که تا به امروز عمل خدمت‌رسانی به ١٥٠٤ نفر از مجروحان سپاه پاسدارن و مدافع حرم در جنگ سوریه انجام شده که ٤٢٥ نفر از آن‌ها مجروحان ایرانی و ١٠٧٩ نفر دیگر را مجروحان و مصدومان غیر ایرانی (افغان، عراقی و پاکستانی) هستند که در جنگ سوریه مجروح شده‌اند.

در این راستا خبر از کشته شدن ۱۸ عضو دیگر سپاه پاسداران به نام‌های پاسدار حسین رضایی، سرهنگ ستار اورنگ، ابوذر داوودی، محمود هاشمی، محمدعلی قلی زاده، اسماعیل شجاعی، مصطفی قاسم پور، سجاد حبیبی، عبدالصالح زارع بهنمیری، محمد کاظم توفیقی، محمد مسرور، سید فخرالدین تقوی، علی جوکار، سجاد دهقان، هدایت اله غلامی، عسکر زمانی، سعید مسلمی و سعید سامانلو که طی درگیری با مخالفان اسد در شمال حلب اعلام شد، شمار کشته‌شدگان ایرانی عملیات اخیر این سازمان به ۴۲ تن رسید.

گفتنى است كه رژيم ايران در روزهاى اخير مانند يک دولت اشغالگر در سوریه عمل مى‌كند، به طورى كه جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران روز چهارشنبه در نشست ٣ هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی، گفت: روند ميدانى و امتداد سياسى در سوريه در دستان ماست و جمهوری اسلامی اراده کرده بود بشاراسد را حفظ کند.

مداخله رژیم ایران رد جنگ و درگیری سوریه و دفاع کردن از بشار اسد باعث شد که اپوزیسیون سوریه اعلام کند که رژم اسد سرنگون شده و هم اکنون سپا پاسداران اداره کشور سوریه را در دست گرفته است.