کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

معاون اول رئیس جمهور به نهادینه شدن فساد در دولت اعتراف کرد

17:41 - 7 فروردین 1395

کوردستان میدیا: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور از نهادینه شدن ده‌ها نوع فساد دولتی خبر داد.

براساس گزارشات منتشره، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در هفدهمین همایش ملی معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز از فساد اقتصادی موجود در ایران ابراز تأسف نمود.

وی اظهار داشته است: آقایان در کشور ما کل پول نفت را بردند، خرج کردند و بدهی‌های سنگین به بار آوردند و یک دولت بدهکار به جا گذاشتند که در برخی آمارها گفته می شود ٣٨٠ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

این مقام رژیم افزوده است: کسانی باید شرمنده باشند که ٢٢ میلیارد دلار پول مملکت را به بهانه تعادل قیمت ارز در دوبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی‌ها فروختند.

جهانگیری می‌افزاید: کسانی باید شرمنده باشند که ١٧ هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه و نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان اعلام کرده است: کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کردند و دکل نفتی را گم کردند.

سخنان این مقام رژیم نشان می‌دهد که تاکنون در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی اقدامی جدی صورت نگرفته است، بلکه وضعیت بدتر شده است.

پرونده‌های فساد اقتصادی و رانت‌خواری در رژیم ایران هر کدام می‌توانست منجر به فروپاشی یک ساختار حکومتی شود، اما در جمهوری اسلامی به عنوان یک خبر عادی مشمول مرور زمان شد.

پرونده زمین‌خواری برادران لاریجانی، پرونده بابک زنجانی، زد و بندهای غیرقانونی در فوتبال، اختلاس در صنایع مس ایران، اختلاس در سازمان میراث فرهنگی، اختلاس در بنیاد شهید و امور ایثارگران، پرونده‌های بلاتکلیف واردات خودروهای لوکس از سوی عوامل سپاه و... تنها بخشی از پرونده‌های فسادی است که رژیم در سال ۹۲ مجبور به اعتراف به وجود آنها شد.

براساس آمارهای جهانی، ایران از نظر شاخص‌های فساد مالی طی سال‌های اخیر در قعر جدول قرار گرفته است.