کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

عدم رسیدگی به وضعیت دو زندان سیاسی کُرد در زندان‌های رژیم ایران

22:36 - 8 فروردین 1395

کوردستان میدیا: دو زندان سیاسی کُرد در زندان‌های ارومیه و یاسوج در وضعیت نامناسبی به سر می برند و توجهی به مطالبات آنان نمی‌شود.

بر اساس اخبار منتشره، دو زندان سیاسی کُرد با نام‌های تورج اسماعیلی و قدریه قادری ازعدم توجه به نیازمندی‌هایشان از جانب مسئولین زندان خبر دادند و این دو زندانی در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند.

بر اساس گزارشات، تورج اسماعیلی زندانی کُرد که در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد، تقاضای انتقال به بند سیاسی را داشته در حالی که مسئولین زندان نام برده را به بند معتادین منتقل کرده‌اند.

مسئولین زندان ارومیه به این زندان سیاسی کُرد اعلام نموده‌اند اگر با مأمورین اطلاعات و امنیت همکاری نماید، به مطالبات او رسیدگی و در اجرای حکم هم تجدید نظر خواهد شد.

این در حالی است که بیشتر شعبه‌ی دو دادگاه انقلاب ارومیه، این شهروند کُرد را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ٥ سال زندان تعزیری محکوم کرده بود.

تورج اسماعیلی در آبان ١٣٩٤ خورشیدی، به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی به دست مأمورین امنیتی رژیم بازداشت شده بود.

همچنین قدریه قادریزندان سیاسی کُرد که در بند نسوان زندان یاسوج به سر می‌برد به بیماری‌های عفونی گوش، سر درد و بی‌حسی دست مبتلا شده ولی مسئولین زندان از انتقال وی به بیمارستان و مداوای وی خودداری می‌کنند.