کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رئیس قوه قضاییه، آمار اعدام گزارش حقوق بشری آمریکا درباره ایران را رد نمود

16:42 - 31 فروردین 1395

کوردستان میدیا: رئیس قوه قضاییه رژیم، گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا را نشانه‌ای بر درست بودن کار دستگاه قضایی عنوان نمود.

براساس گزارشات منتشره، صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه رژیم در جلسه مسئولان قضایی، در واکنش به گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: در ایران اعدام نداریم، قصاص می‌کنیم.

این مسئول رژیم آمار بالای اعدام در جرایم مرتبط با مواد مخدر را رد و دولت آمریکا را به جنایت در سطح جهان متهم نمود که به گفته وی برای دیگر کشورها نسخه‌های حقوق بشری می‌پیچد.

همچنین لاریجانی یکی از موارد گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا را که مرگ در زندان بود نیز رد نموده و اظهار داشت: مرگ و میر زندانیان به ویژه افراد مسن و معتادان موضوعی تقریبا ممکن است، اما مرگ بر اثر شکنجه صرفا یک ادعاست.

وزارت امور خارجه آمریکا، سالانه گزارشی از اوضاع حقوق بشر در جهان منتشر می‌کند و در این گزارش، دولت آمریکا، رژیم ایران را یک حکومت استبدادی توصیف که به‌طور گسترده حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را نقض می‌کند.

بنا بر این گزارش، در سال میلادی گذشته اعدام‌های خودسرانه در ایران ادامه داشته و حداقل ۹۶۴ نفر در این کشور اعدام شده‌اند که ۳۳ مورد آن در ملاء عام بوده است.

این چهلمین گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکاست که به موارد نقض حقوق بشر در سراسر دنیا می‌پردازد و می‌گوید که کسانی در ایران بدون حکم قضایی و خودسرانه بازداشت‌ می‌شوند: قوه قضاییه‌ فاقد استقلال است، زندانیانی به دلیل ابراز عقیده و نظر (سیاسی) در بند هستند، روزنامه‌نگاران بازداشت می‌شوند و با آن‌ها با خشونت رفتار می‌شود، سانسور بر رسانه‌ها حاکم است و دانشگاه‌ها با محدودیت‌های شدید روبه‌رو هستند.