کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دستفروشان اهوازی شبانه دست به تظاهرات زدند

16:57 - 6 اردیبهشت 1395

کوردستان میدیا: دستفروشان اهوازى شامگاه شنبه ۲۳ آوریل، در اعتراض به جمع آورى بساط‌هایشان توسط شهردارى و نیروى انتظامى دست به تظاهرات زدند.

بر پایه ویدیوهایی که فعالان اهوازى منتشر کرده‌اند، تظاهر کنندگان خواستار عدم اجراى طرح جمع‌آورى دستفروشان و جابجایى آنان به خارج از شهر شده‌اند.

شوراى شهر اهواز روز چهارشنبه اعلام کرده بود که از روز شنبه تمامى دستفروشان به پارک ربیع واقع در منطقه آخر آسفالت اهواز جابجا منتقل خواهند شد.

آخرین آمار نشان می‌دهد که در مرکز شهر اهواز بیش از هزار دستفروش فعالیت می‌کنند و شهردارى و نیروى انتظامى به افرادی که حاضر به رفتن از مرکز شهر نیستند اخطار داده که با آن‌ها شدیداً برخورد خواهد کرد.

طى ماه‌هاى گذشته درگیری‌هاى متعددى میان مأموران شهرداری و نیروى انتظامى رژیم با دستفروشان بازار نادری در وسط شهر اهواز صورت گرفته است.

‬بازاریان نادری از حدود ۵ ماه پیش اعتراض خود را نسبت به وجود دستفروشان در این خیابان با سه روز تعطیلی بازار و تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری و شورای شهر نشان دادند‪. ‬

معترضان در تظاهرات شامگاه شنبه مى‌گویند که از نعمت‌هاى فراوان نفت و گاز و ثروت‌هاى استانشان محروم بوده، و به دلیل بیکارى گسترده و دادن فرصت‌هاى شغلى به غیر بومیان، براى امرار معاش خود و خانواده‌ی خود به دستفروشى روى آورده‌اند.