کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بعد از گذشت ١٠ سال، هنوز بیمارستان ١٦٠ تختخوابی سقز ناتمام مانده است

21:34 - 7 اردیبهشت 1395

کوردستان میدیا: در حالی که با گذشت ١٠ سال، هنوز پروژه‌ی احداث بیمارستان جدید سقز ناتمام مانده، روزنامه‌ی افکار از ساخت بیمارستان ١٢٠ تختخوابی زین‌العابدین در عراق خبر داد.

رئیس ستاد ترمیم بارگاه‌های امامان شیعه موسوم به عتبات عالیات در حالی خبر اتمام ساخت این بیمارستان در عراق را اعلام کرد که معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی در مصاحبه با گزارشگر فارس گفته که هم اکنون بیشتر از ١٠٠ بیمارستان در ایران ناتمام مانده است.

حسن پلارک گفت: یکی از این ١٠٠ بیمارستان‌ها واقع در شهر سقز می‌باشد که از سال ٨٦ تاکنون در حال ساخت بوده و با گذشت ١٠ سال هنوز نیازمند ٩٥ میلیارد ریال بودجه می‌باشد تا به مرحله‌ی خدمت‌رسانی برسد.

طبق گزارش رسمی فرمانداری سقز تاکنون ٩٢٢٨٠ میلیون ریال خرج ساخت این بیمارستان شده ولی به درازا کشیدن ساخت آن به مدت ١٠ سال و مقدار پولی که به آن اشاره می‌شود، فعالان این شهر را به این باور رسانده است که مسئولین ذیربط طبق پیشینه‌ی قبلی مشغول تاراج بودجه‌ی این پروژه هستند.

جمهوری اسلامی در مدت ٣ دهه‌ی اخیر صدها میلیارد دلار در کشورهای عراق، سوریه،لبنان و کشورهای آفریقایی هزینه نموده که به گفته‌ی کارشناسان، اینگونه خدمت‌رسانی‌ها در این کشورها پیامد تز دکترین صدور انقلاب هستند.