کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تحریکات نیروهای وابسته به رژیم برای کشاندن مردم به نمایش انتخابات

16:51 - 8 اردیبهشت 1395

کوردستان میدیا: یکی از اعضای شورای شهر ارومیه با اظهاراتی تنش‌آمیز، شهروندان آذری را علیه کردها تحریک کرد.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، محمد خلیل‌پور، عضو شورای شهر ارومیه طی سخنرانی در یکی از ستادهای انتخاباتی در میان شهروندان آذری اعلام کرده است: روز جمعه به همگان اثبات خواهیم کرد که چه کسانی ریشه در این خاک دارند.

این فرمانده پایگاه مقاومت بسیج رژیم همچنین اظهار داشته است: ما آذربایجانی هستیم و این خاک مال ماست.

این افراد وابسته به رژیم با پخش شایعه‌های نژادپرستانه و اختلاف‌برانگیز شهروندان ارومیه‎‌ای را برای شرکت در انتخابات تحریک می‌کنند.

همچنین با آغاز انتخابات مجلس رژیم در ایران، افراد وابسته به رژیم با حمایت همه‌جانبه نهادهای امنیتی با راه‌اندازی کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان آذری ارومیه را بر علیه کردها تحریک نموده و کردها را تجزیه‌طلب و مهاجر و حامی تروریسم معرفی می‌نمایند.

گفته می‌شود، این جریان فکری علیه ملت کرد در ارومیه از سوی باند ملاحسنی و همفکرانش هدایت می‌شود.

ادعاهای این مسئول رژیم در حالیست که این انتخابات کاملاً غیر دمکراتیک بوده و آمارهای منتشره انتخاباتی از سوی رژیم غیرقابل اعتماد می‌باشد.

سناریو انتخاباتی که از آغاز تا پایان آن براساس آمارسازی دستگاه‌های رژیم انجام می‌گیرد، معیاری برای بافت جمعیتی ارومیه نخواهد بود.

قانون اساسی رژیم ایران دخالت نظامیان در سیاست را منع کرده است، اما برخلاف آن نیروهای نظامی در مناقشات سیاسی و انتخاباتی دهه‌های اخیر دخالت‌ داشته‌اند.

این دخالت نهادهای مختلف نتیجه انتخابات را تعیین کرده و ناسالم بودن آن را نشان می‌دهد.