کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

باز هم یک فروند جنگنده‌ی ارتش رژیم سقوط کرد

17:06 - 9 اردیبهشت 1395

کوردستان میدیا: در ادامه‌ی روند سقوط هواپیماها در ایران، یک فروند جنگنده‌ی نیروی هوایی ارتش رژیم در استان اصفهان سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی وابسته به رژیم، این هواپیمای جنگی از نوع F7 و ساخت آمریکا بوده است.

بنا بر گزارش‌ها، این جنگنده‌ی F7 ‌ صبح روز چهارشنبه، ٨ اردیبهشت‌ماه از پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در اصفهان پرواز آموزشی خود را آغاز کرد و اندکی بعد به دلیل نقص فنی، دچار مشکل شد و سقوط کرد، اما ٢ خلبان هواپیما با چتر به بیرون پریده و نجات یافتند.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه تروریستی پاسداران گزارش داده است که این جنگنده با ٢ سرنشین در ساعت ٩ و ١٥ دقیقه صبح چهارشنبه از فرودگاه برخاست و ساعت ۹ و ۵۸ در کوه‌های منطقه‌ی نائین (٤٠ کیلومتری شهر نائین) سقوط کرده است.

این گزارش می‌افزاید که مقصد این جنگنده میدان تیر انارک بوده و مدعی شده است که به دلیل غیرمسکونی بودن محل سقوط هواپیما، حادثه‌ی مزبور هیچ تلفاتی نداشته است.

فرسودگی صنایع هوایی و عدم توانایی رژیم برای بازسازی آن، فقدان توانایی داخلی برای تولید و جایگزینی قطعات فرسوده‌ی هواپیماها و همچنین تحریم‌های تسلیحاتی بین‌المللی علیه رژیم باعث شده است که در چند سال اخیر سقوط ممتد هواپیماها اعم از مسافربری و جنگی، امنیت پرواز را در آسمان ایران مختل نموده و تردیدهای جدی درباره‌ی توان عملیاتی نیروی هوایی رژیم ایجاد نماید.