کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ترامپ، اوباما را مسئول قدرت‌گیری رژیم ایران در منطقه خواند

17:28 - 9 اردیبهشت 1395

کوردستان میدیا: دونالد ترامپ توافق اتمی غرب با رژیم ایران را فاجعه‌بار خواند و اوباما را مسئول قدرت‌گیری این رژیم در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، کاندیدای پیشتاز جمهوری‌خواهان، روز چهارشنبه (۸ اردیبهشت/۲۷ آوریل) پس از پیروزی در پنج ایالت شرق آمریکا در یک سخنرانی رسمی در واشنگتن گفت که در صورت پیروزی، دولت او هیچ اولویتی مهم‌تر ازامنیت آمریکا نخواهد داشت.

بخش عمده‌ی سخنان دونالد ترامپ به حمله به سیاست خارجی باراک اوباما به خصوص در قبال بحران خاورمیانه اختصاص یافت. او سیاست خارجی اوباما را فاجعه‌ی محض خواند و گفت میراث دولت اوباما برای خاورمیانه چیزی نیست جز ضعف، سرگشتگی و آشوب. به اعتقاد او با اشتباهات اوباما در تعامل با ایران و معامله فاجعه‌بار با جمهوری اسلامی، ایران حالا واقعا تبدیل به قدرتی بزرگ شده است.

وی وعده داد که بودجه نظامی ایالات متحده را چنان افزایش خواهد داد تا آمریکا بار دیگر قدرتمند شود و در نهایت صلح را برای جهان به ارمغان بیاورد.

ترامپ همچنین در سخنان خود اظهار داشت که سیاست اوباما، دوستی دیرینه با اسرائیل را فدای مماشات با رژیم ایران نموده است.

این نامزد مطرح جمهوریخواهان در ادامه گفت که خود را متعهد به نابودی دولت اسلامی (داعش) می‌داند و اگر به قدرت برسد داعش به سرعت محو خواهد شد.