کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تظاهرکنندگان عراقی علیه رژیم ایران شعار دادند

22:43 - 13 اردیبهشت 1395

کوردستان میدیا: تظاهرکنندگان عراقی هوادار مقتدی صدر که روز شنبه ٣٠ آوریل منطقه الخضراء و پارلمان این کشور را تصرف کردند، با فریاد بلند علیه نفوذ رژیم ایران در عراق شعار دادند.

به گزارش العربیه، ده‌ها هزار تظاهرکننده‌ی خشمگین با فریاد ایران از عراق خارج شو علیه نفوذ رژیم ایران و نتایج ویرانگر و فاجعه‌بار آن بر ساختار حکومت این کشور شعار دادند.

تظاهرکنندگان علیه حضور مداخله‌گرانه‌ی قاسم سلیمانی، فرمانده‌ی فرمانده نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه تروریستی پاسداران رژیم در عراق و دخالت تهران در امور داخلی این کشور شعار دادند.

از سوی دیگر، رژیم ایران روز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که پروازهایش به بغداد، پایتخت عراق را متوقف خواهد کرد.

تصمیم متوقف کردن پروازها از تهران به بغداد از سوی ایران پس از آن صورت می گیرد که تظاهرکنندگان عراقی در برابر نفوذ و دخالت‌های قاسم سلیمانی در امور كشورشان به شدت اعتراض كرده و شعارهای تندی عليه مقامات ايران سر دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های ایران طی روزهای گذشته با انتقاد از جریان صدری‌ها اعتراضات آنها در برابر پارلمان عراق را به زیان پروسه‌ی سیاسی در عراق قلمداد کردند.

گفتنی است که رژیم ایران همواره از حکومت نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق که در فهرست سازمان ملل به عنوان یکی از فاسدترین حکومت‌ها در جهان معروف شد، حمایت کرده و به برافروختن آتش فرقه‌گرایی در این کشور دامن زده است. در زمان نوری المالکی شهرهای بزرگ عراق مانند موصل، تکریت و فلوجه به دست داعش سقوط کرد.

خزانه‌ی مالی عراق به غارت رفت و فساد مالی و اداری بی سابقه‌ای در این کشور رخنه كرد.