کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم ایران یک پناهنده‌ی سیاسی را در آلبانی ربود

23:01 - 26 اردیبهشت 1395

کوردستان میدیا: سخنگوی نیروی انتظامی رژیم مدعی شد که یکی از افرادی که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ دست داشته، با همکاری پلیس اینترپل دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم، سعید منتظر المهدی، روز شنبه ۲۵ اردیبهشت، اعلام نمود که با همکاری‌ پلیس اینترپل و پیگیری‌های پلیس ایران، یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی دست داشت، در کشور آلبانی شناسایی و دستگیر شده است.

گفتنی است در تیرماه سال ۹۲ مارتین کوبلر، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، اعلام کرد که ۷۱ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران از اردوگاه حریه یا «لیبرتی» عراق به آلبانی انتقال یافته‌اند و این کشور با دادن پناهندگی سیاسی به آنها موافقت کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی فردی به نام محمدرضا کلاهی از اعضای مجاهدین خلق را «عامل اصلی» انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند. انفجاری که در تیرماه ۶۰، منجر به کشته شدن تعدادی از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی از جمله سید محمد حسینی بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور، شد.

این انفجار در حالی از سوی رژیم ایران به سازمان مجاهدین خلق منتسب شده که تاکنون گزارش‌های متناقضی درباره عوامل واقعی این انفجارها منتشر شده است و حتی احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق رژیم در مناظرات انتخاباتی سال ١٣٨٨ تلویحاً از نقش هاشمی رفسنجانی در این انفجار سخن گفته بود.