کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ده نهاد حقوق بشری، خواستار پایان شکنجه‌ی بهائیان در ایران شدند

22:35 - 28 اردیبهشت 1395

کوردستان میدیا: ده نهاد حقوق بشری از اتحادیه اروپا خواستند تا در یک اقدام فوری مانع آزار و اذیت شهروندان بهائی شده و لغو احکام زندانشان از سوی مقامات جمهوری اسلامی را خواستار شوند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ده‌ها شهروند بهائی استان گلستان به بهانه معاشرت با مسلمانان و تبلیغ بهائیت، بازداشت شده و زیر شکنجه‌های شدید فیزیکی و روانی برای پذیرفتن اتهامات خود قرار گرفته‌اند.

پیش از این کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از دریافت گزارش‌های مربوط به شکنجه‌ی تعدادی از بهائیان در استان گلستان خبر داده بود.

بانی دوگال، نماینده‌ی جامعه‌ی بین‌المللی بهائیان در سازمان ملل با اعلام اینکه وضعیت بهائیان حتی در دوران روحانی بهبودی نیافته، گفته است: مشخص نیست تا چه زمانی بهائیان باید در ایران مورد تبعیض قرار بگیرند، اجازه‌ی اشتغال و تحصیل از آنها سلب شود و حتی نتوانند اجساد درگذشتگان خود را بدون هراس دفن کنند.

نهادهای حقوق بشری با شرح اذیت و آزار‌ بهائیان و شکنجه‌ی آنان در زندان‌های جمهوری اسلامی از اتحادیه‌ی اروپا خواسته‌اند تا در این مورد اقدامی فوری انجام دهد.

گفتنی است اخیراً دیدار فائزه رفسنجانی با فریبا کمال آبادی، زندانی بهایی، واکنش‌های تندی را در میان مقامات رژیم برانگیخت و حتی علی اکبر هاشمی رفسنجانی نیز با تقبیح این اقدام دخترش و یاد کردن از آن به عنوان اشتباه بد، او را به توبه و موضعگیری علیه بهاییان، یا آن گونه که خود گفته تصحیح و جبران فراخواند.