کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دونالد ترامپ: ما به جنگ با ایران و روسیه نیاز داریم

19:38 - 2 خرداد 1395

کوردستان میدیا: دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ آمریکا روز جمعه گفت که کشورش به جنگ با ایران، روسیه و داعش نیاز دارد.

ترامپ در گفت وگو با شبکه MSNBC گفت، من از سوریه فاصله خواهم گرفت و له یا علیه اسد نخواهم جنگید. آمریکا مشکلاتی بزرگتر از اسد دارد.

وی همچنین افزود: در حال حاضر، حکومتی در ایران هست که ما با احمقانه‌ترین قراردادهایی که تاکنون دیده‌ام، آن را به یک قدرت تبدیل کردیم. ایران و روسیه طرفدار اسد هستند. ما به جنگ با این دو کشور و نیز جنگ با داعش نیاز داریم.

ترامپ ضمن مخالفت خود با مداخله‌ی آمریکا در عراق و لیبی و تأکید بر اینکه در صورت ورود به کاخ سفید، آمریکا را درگیر این دو کشور نخواهد کرد، گفت، شکل‌گیری داعش، نتیجه‌ی تصمیمات بد و رهبری غلط آمریکاست.

وی که اخیراً در گفتگو با رویترز گفته بود، در صورت رئیس جمهوری شدن با کره شمالی گفتگو می‌کند، در تشریح این اظهارات خود گفت: من به کره شمالی نخواهم رفت، رفتن به این کشور آخرین کاری است که انجام خواهم داد. با رهبر این کشور گفتگو خواهم کرد، اما به این کشور سفر نخواهم کرد. نمی‌دانم وقتی به آنجا بروم، چه باید بگویم.