کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سخنان ضد و نقیض رفسنجانی در سال ٥٨ و ٩٥

22:43 - 2 خرداد 1395

کوردستان میدیا: هاشمی رفسنجانی در ٣٤ سال تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در گوشه‌ای دیگر از تغییر موضع منفعت‌طلبانه‌ی خود را در مورد تعطیلی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب نشان داد.

وی در این مراسم با انتقاد از تعطیلی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب گفت: آن زمان دانشجوها قیام کردند و شرایطی را ایجاد کردند که دانشگاه‌ها تعطیل شد که این اتفاق اشتباهی بود، گرچه من با این موضوع مخالف بودم اما کاری نمی‌شد انجام داد.

این اظهار نظری هاشمی در حالی است که شواهد امر کاملا عکس این او را اثبات می کند. در خصوص تعطیلی در اوایل انقلاب در کتاب هاشمی و انقلاب که اکبر هاشمی رفسنجانی خود مقدمه‌ی آن را نوشت در تاریخ ١٤ شهریور ٥٨ بیان داشته است که موضوع مطبوعات، به دلیل حساسیت مشکل ساز بودنش خطری بزرگ به شمار میآید، در پی مجموع این بحث‌ها، مسئله‌ی اصلاح بنیادین و تعطیلی دانشگاه‌ها برای دگرگونی آن از جانب خود وی مطرح شد. در ادامه ی این موضوع در تاریخ ١٨ شهریور همان سال ذکرنموده است که بگذارید آن ها شلوغ کنند...آن وقت جلو مردم آن ها را تخطئه می کنیم.جلوگیری از کار آن ها(گروهک ها) کاملا ممکن است...جلوگیری از شلوغی می شود کرد. از خشونت نمی ترسیم. امروز شروع شود بهتر از ٣ ماه دیگر است.

شایان ذکر می‌باشد که در گفت و گو با یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای گفته بود که عده‌ای با من موافق نبودند وحال موضع خود را تغییر داده اند بنابراین تغییرموضع از جانب نیست از طرف آنها میباشد.

هاشمی رفسنجانی یکی از افراد بانفوذ در رژیم ایران میباشد که همزمان با نقش تعیین شده اش در سیاستهای رژیم اسلامی ایران، نقش مهمی در ترور دکتر صادق شرفکندی وهمراهانش در رستوران میکونوس داشته است.