کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سپاه برای تروریست‌ لبنانی‌اش، در تهران عزا می‌گیرد

22:22 - 3 خرداد 1395

کوردستان میدیا: سپاه تروریستی پاسداران، روز سه‌شنبه مراسم عزاداری مصطفی بدرالدین، فرمانده‌ی بلندپایه‌ی حزب‌الله لبنان را که در سوریه کشته شده‌است، برگزار می‌کند.

در بیانیه‌ی این سازمان تروریستی که خبرگزاری تسنیم آن را منتشر کرده، فرمانده‌ی کشته‌شده‌ی مزدوران حزب‌الله لبنان صاحب قابلیت‌های برجسته در حوزه‌ی برنامه‌ریزی و طراحی عملیات توصیف شده‌است.

رژیم ایران از مهم‌ترین حامیان بشار اسد است و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان که از بازوهای تروریستی رژیم تهران در منطقه هستند، با حضور در کنار نیروهای رژیم و سایر سرسپردگان منطقه‌ای آن، در نبرد برای سرکوب آزادیخواهان و مخالفان اسد به قوای رژیم سوریه یاری می‌رسانند.

رژیم ایران و رژیم سوریه، تمامی مخالفان اسد را تکفیری می‌نامند، لیکن از منظر سازمان ملل، فقط «داعش» و «جبهه‌النصره» گروه‌های تروریستی شناخته می‌شوند و آتش‌بس سوریه نیز شامل آنها نمی‌شود.

در بخشی از بیانیه‌ی سپاه تروریستی پاسداران گفته شده بدرالدین پس از کشته شدن عماد مغنیه، مسئولیت هدایت و رهبری شاخه نظامی حزب‌الله را برعهده گرفت.

بدرالدین نیز همچون مغنیه در فهرست سیاه تحریم‌های ایالات متحده بود. او یکی از مظنونان اصلی ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان به شمار می‌رفت و در کویت به اتهام دست داشتن در طراحی مجموعه‌ای از بمب‌گذاری‌ها به اعدام محکوم شده بود، هرچند در نهایت گزارش‌هایی منتشر شد که او از زندان گریخته است.