کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

یک جوان مهاجر افغانی در یزد کشته شد

22:39 - 3 خرداد 1395

کوردستان میدیا: یک جوان مهاجر ٢٠ ساله‌ی افغانی در یزد کشته شد.

طبق گزارش‌های دریافتی، روز جمعه ٢٤ اردیبهشت‌ماه سال جاری احسان‌الله احسانی، شهروند افغانستانی در شهر یزد توسط نیروهای پلیس آگاهی بازداشت و در نهایت بر اثر صدمات وارده‌ی ناشی از ضرب و شتم توسط ماموران این نهاد برای گرفتن اعتراف، به کما رفته و روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت به بیمارستان منتقل‌شده، لیکن دو روز بعد در تاریخ ۳۱ اردیبهشت در بیمارستان فوت کرده است.

خبرگزاری هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،از جانب یدالله احسانی برادر احسان‌الله در شرح ماجرا گفت: “برادرم کوچکم ۲۰ سال بیشتر نداشت. حدود ۵ ماه قبل به اتهام سرقت توسط پلیس آگاهی شهر یزد دستگیر شد، ولی با مراجعه ما اعلام کردند بی‌گناه است و آزادش کردند. تا این‌که روز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه بار دیگر در خیابان دستگیر شد.”

برادر احسان‌الله در ادامه ذکر نمود که پدرم تمامی پاسگاه‌های شهر یزد را گشت تا بالاخره فهمید در پلیس آگاهی نگهداری می‌شود. ولی اجازه‌ی ملاقات به او نداده بودند. در آن‌جا به پدرم گفته بودند از احسان‌الله هنگام بازداشت یک شوکر برقی کشف شده است. اما من از دوستی که همراهش بود پرسیدم و گفت شوکر نداشته، شخصی به او زنگ زده و گفته است بیا من شوکر دارم و برادر من هم رفته ‌است و همانجا توسط پلیس آگاهی دستگیر شده است.”

آقای احسانی با تاکید بر اینکه نشانه‌های شکنجه و ضرب و شتم بر سر و صورت برادرش پیدا بوده، در ادامه تصریح کرد: “پدر و مادرم تنها از پشت شیشه‌‌‌‌های اتاق سی.سی.یو او را دیده بودند و از همانجا پدرم کبودی‌های صورتش را دیده بود و مادرم فرورفتگی کنار سرش را دیده بود.”

آقای احسانی در پایان خاطرنشان کرد: “پدر و مادرم هنوز جنازه‌ی برادرم را تحویل نگرفته‌اند و شاید هیچ وقت جنازه را نبینند.”

در رژیم اسلامی ایران مهاجرین بخصوص مهاجرین افغان از هیچ حقی برخوردار نیستند و حتی کودکان مهاجر افغان از حق تحصیل در مدارس ایران محروم می‌باشند و جوانان افغان و خانواده‌های مهاجر افغانی به بدترین شکل ممکن مورد تحقیر و آزار قرار می‌گیرند.