کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

داعش، یک پایگاه هوایی روسیه را منهدم کرد

00:34 - 6 خرداد 1395

کوردستان میدیا: گروه دولت اسلامی (داعش) طی هفته‌ی گذشته یکی از پایگاه‌های هوایی روسیه را در مرکز سوریه منهدم کرده است.

به گزارش شبکه‌ی خبری بین‌المللی BBC، این پایگاه هوایی که تی-۴۰ نام دارد، در ۶۰ کیلومتری شهر تدمر (پالمیرا) قرار دارد. این شهر سال گذشته به تصرف داعش در آمد، اما در سال جاری، نیروهای دولتی با کمک نیروهای روس، موفق به بازپسگیری آن شدند.

تصاویر ماهواره‌ای پخش شده از BBC حاکیست که در حمله‌ی گروه داعش، یک واحد کامل هلی‌کوپترهای جنگی که چهار فروند بودند و حدود بیست کامیون نظامی روسیه، منهدم شدند.

شرکت آمریکایی استرانفور نیز که در زمینه‌ی جمع‌آوری اطلاعات فعالیت می‌کند، می‌گوید که احتمالاً این حمله توسط شبه‌نظامیان داعش صورت گرفته است.

به گفته‌ی این‌شرکت، به نظر می‌رسد که این حمله، با پرتاب موشک‌های آر‌-پی-جی صورت گرفته و احتمال می رود، موشک‌ها به مخزن سوخت پایگاه اصابت کرده و باعث آتش‌سوزی گسترده شده‌اند.

البته داعش در خبری که در ارگان رسمی خود (خبرگزاری اعماق) منتشر کرده، مسئولیت مستقیم انهدام این تجهیزات روسی را بر عهده نگرفته و تنها به آتش‌گرفتن آن‌ها اشاره کرده است.

وبسایت متعلق به یک گروه مخالف دولت روسیه به نقل از مقامات سوری گفته است که آتش سوزی گسترده در بخش سوری این پایگاه باعث آتش گرفتن مخزن سوخت شد و آتش به خودروهای مستقر در این محل سرایت کرد. مقامات روسی و سوری در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.