کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مراسم تجلیل از شهیدان چکو رحیمی و سیّدرضا درودگر، در اشتوتگارت آلمان برگزار شد

00:45 - 6 خرداد 1395

کوردستان میدیا: روز یکشنبه دوم خرداد ١٣٩٥ خورشیدی کمیته‌ی حزب دمکرات کردستان ایران در آلمان، طی مراسمی در شهر اشتوتگارت، از مبارزات و فداکاری‌های شهیدان چکو رحیمی و سیّد رضا درودگر در آلمان تجلیل نمود.

در این مراسم پس از اجرای سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهیدان کردستان، پیام کمیته‌ی حزب از جانب جهانگیر حاتمی خوانده شد.

در این پیام ضمن ادای احترام به یاد و فداکاری‌های این دو شهید راه رهایی کردستان، بحثی در مورد اوضاع منطقه و کردستان ایران و نگاهی به مبارزات ملت کرد و حزب دمکرات کردستان ایران ارائه شد. در ادامه به این امر اشاره شد که پس از انتشار پیام نوروزی دبیر کل حزب دمکرات و شروع یک مبارزه‌ی جدید در کردستان ایران، رژیم ایران فصل نوینی از تبلیغات خود را بر ضد فعالیت‌های حزب آغاز نموده است و در تازه‌ترین اقدام خود با پخش پوسترهایی علیه حزب در تهران موضعگیری نموده است. این اقدام در حالیست که رژیم تروریستی ایران در افکار جهانی چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در انزوا قرار گرفته است.

پس از قرائت پیام کمیته، مختار هوشمند و اسعد احمدی در مورد نقش بارز شهیدان سروان چکو رحیمی و سیّد رضا درودگر سخنانی ایراد نمودند.

در این مراسم، نمایندگان پارت دمکرات کردستان، کومله‌‌ی انقلابی زحمتکشان کردستان ایران، پارت سوسیالیست کردستان (ترکیه)، جمعیت کردهای اشتوتگارت، جنبش گوران (تغییر) کردستان عراق نیز حضور داشتند و به همین مناسبت پیام‌هایی قرائت نمودند.