کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

افغانی‌های کشته شده در سوریه در مشهد و یزد خاکسپاری شدند

23:09 - 8 خرداد 1395

کوردستان میدیا: بر اساس گزارشها، ٩ افغانی وابسته به سپاه پاسداران رژیم ایران که در جنگ سوریه کشته شده‌اند در مشهد و یزد به خاکسپاری شدند.

نزدیک به سه هفته پس از حمله نیروهای جبهه نصرت، وابسته به القاعده، به شهرک خان طومان در نزدیکی حلب سوریه و کشته شدن شماری افغان و ایرانی، اجساد نه شهروند افغان روز پنجشنبه در دو شهر ایران تشییع شد.

گزارش خبرگزاری ایسنا اجساد سید اسدالله حسینی، کاظم رحیمی، محمدعلی رمضانی، سلطانعلی احمدی، مصطفی مقدم، مرتضی رجبی، عبدالحسن محمدی و سید حسن موسوی صبح پنجشنبه از مقابل مجتمع مهدیه مشهد به سوی حرم امام رضا تشییع شد و بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همزمان خبرگزاری مهر نوشت که جسد سیدرضا حسینی، ۳۲ ساله، که او نیز شهروند افغانستان بود در شهر یزد تشییع شد. بنابه این گزارش او در خان‌طومان سوریه کشته شده است.

گزارش‌هایی که اواسط اردیبهشت منتشر شد حاکی از آن بود که در نبرد خان طومان دست‌کم ۷۰ نفر کشته شده‌اند که در میان آنها علاوه بر نیروهای ایرانی تعداد زیادی از نیروهای تیپ فاطمیون هم بوده‌اند.

تیپ فاطمیون واحدی نظامی است که ایران در آن سربازان افغان را سازماندهی کرده است.

سپاه پاسداران رژیم ایران برای افزایش نیرو وبالا بردن توان نظامی خود در جتگ سوریه از دیگر کشورها همانند افغانستان نیرو جمع آوری مینماید که این خود حاکی از آشوبگری رژیم آخوندی ایران در منطقه میباشد.