کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سیاستمداران سنی عراقی حضور قاسم سلیمانی را در جنگ داخلی عراق محکوم نمودند

22:35 - 9 خرداد 1395

کوردستان میدیا: سیاستمداران سنی عراقی حضور قاسم سلیمانی را در جنگ داخلی عراق برای تصرف فلوجه و دیگر شهرهای تحت کنترل داعش محکوم نمودند.

سه نماینده‌ی پارلمان عراق از استان انبار گفته‌اند که حضور فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، آتش اختلاف و چنددستگی در عراق را بیشتر می‌کند.

در روزهای اخیر، رسانه‌های رژیم ایران، تصاویری از قاسم سلیمانی منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود در جریان سفرش به فلوجه و دیدار با جمعی از رهبران ائتلاف نظامی شیعه‌ی عراق با نام حشد شعبی گرفته شده است. این تصاویر موجی از انتقادها را در روزهای اخیر در پی داشته است.

یکی از این نمایندگان معترض به خبرگزاری رویترز گفته است که آن‌ها ایرانی نیستند، بلکه عراقی‌اند و حضور سلیمانی، مشکوک و مایه‌ی نگرانی است و عراق مشخصاً پذیرای شخص وی نیست.

شایان ذکر است، هیئت علمای مسلمین عراق، انجمنی که پس از سقوط صدام حسین تشکیل شد تا سنی‌های عراق را نمایندگی کند، نیز روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که علاقه‌ای به حضور نیروهای شیعه در آزادسازی شهر فلوجه ندارند.

نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان هوادار دولت از روز سوم خردادماه عملیات بازپس‌گیری فلوجه را آغاز کردند. عملیاتی که در روزهای اخیر منجر به مرگ ده‌ها شبه نظامی گروه داعش و همچنین یکی از فرماندهان این گروه با نام ماهر بیلاوی شده است.

فلوجه نخستین شهری است که در زمستان سال ۱۳۹۳ در عراق به دست گروه خلافت اسلامی (داعش) افتاد و پس از شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق بود که به کنترل نیروهای داعش درآمده بود.